تمدید کاهش تولید نفت اوپک‌پلاس

توافق جدید کاهش تولید نفت اوپک‌پلاس تمدید و مبنای تولید جدید فعال شد.

به گزارش صدای بورس، اعضای اوپک‌ پلاس در جلسه نوزدهم خود توافق کاهش تولید را تا زمان بازگشت کامل ۵.۸ میلیون بشکه نفت تمدید کردند.

بر اساس توافق جدید ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز از ماه آینده میلادی به تولید نفت اوپک‌پلاس اضافه خواهد شد، البته در افزایش تولید شرایط بازار در جلسات ماهانه مورد بررسی قرار می گیرد تا کل ۵.۸ میلیون بشکه نفتی که بر اساس توافق سال گذشته اوپک پلاس همچنان از بازار خارج است، به تولید اعضا بازگردد.

با توجه به تصمیم اوپک پلاس در جلسه امروز، توافق کاهش تولید که قرار بود تا آوریل ۲۰۲۲ (فروردین- اردیبهشت ۱۴۰۱) ادامه داشته باشد دست‌کم تا سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور- مهر ۱۴۰۱) تمدید شد.


بیشتر بخوانید:
پروژه ها لنگ سیمان، سیمان لنگ برق / عروسی در کوچه دلال‌های سیمان


مبنای تولید جدید البته به معنای رسیدن به این تولید در شرایط کنونی نیست و در پایان اجرای این توافق کشورها می‌توانند به آن تولید برسد.

به گزارش صدای بورس، بر این اساس، ایران، ونزوئلا و لیبی همچنان از این کاهش تولید معاف خواهند بود. سال گذشته اعضای اوپک پلاس با توجه به کاهش شدید قیمت نفت، تصمیم گرفتند تا ۹.۷ میلیون بشکه از تولید نفت خود را از بازار خارج کنند و این کاهش تولید به تدریج به بازار بازگردد.

با این تصمیم قیمت نفت که به دلیل شیوع کرونا و ناکامی در ادامه فریز نفتی تا زیر ۲۰ دلار در هر بشکه پایین آمده بود، افزایش یافتتا آنجا که قیمت نفت اکنون به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه رسیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 435899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =