صادرات نوشیدنی به روسیه در اولویت/ رشد ۶۲۰ درصدی سود سالانه غبهنوش

مدیرعامل شرکت بهنوش ایران گفت: رشد سود سالانه سهام شرکت بهنوش ایران ۶۲۰ درصد بوده است.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ در مجمع شرکت بهنوش ایران سود تقسیمی ۲۵۲ تومانی برای هر سهم تصویب شد در عین حال مدیرعامل شرکت بهنوش ایران از رشد ۶۲۰ درصدی سود سالانه سهام شرکت خبر داد.

محمدمهدی برقراری با اشاره به اینکه سود حاصله به ازای هر سهم ۲۵۳ تومان بود که ۲۵۲ تومان به ازای هر سهم در مجمع تصویب و تقسیم شد،گفت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش سرمایه نداریم زیرا باید مقدمات آن را براساس ارزش زمین‌های شرکت بهنوش ایران فراهم کنیم که این اقدام از طریق کدال با تصویب هیئت‌مدیره انجام خواهد شد ولی در شرایط کنونی قطعی نیست.

وی با بیان اینکه شرکت بهنوش ایران در بخش تبدیل جو به مالت که ارزش افزوده ریالی برای شرکت دارد و موجب کاهش بهای تمام‌شده محصولات خواهد شد برنامه ویژه داریم، گفت:در موضوع افزایش ظرفیت سیلوهای شرکت هم برنامه مشخص داریم که اطلاعات بیشتری را در مجمع به حاضران ارائه دادیم.


بیشتر بخوانید:


مدیرعامل شرکت بهنوش ایران افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا صادرات محصولات بسیار سخت است به طوری‌که کشورهایی همچون عراق و افغانستان که مهمترین بازارهای صادراتی شرکت ما بودند، قوانین اقتصادی خود را تغییر دادند به این شکل که عراق تعرفه سنگینی از ۲ سال گذشته برای واردات انواع نوشیدنی اعمال و در سال گذشته هم واردات انواع نوشیدنی را ممنوع کرد.

وی افزود: مقامات کشور عراق خواستار احداث کارخانه‌ تولید نوشیدنی در کشورشان هستند اما به لحاظ مصرف انرژی و موضوعات امنیتی، شرکت بهنوش ایران محدودیت خاصی دارد و انجام چنین اقدامی امکانپذیر نیست.

مدیرعامل شرکت بهنوش ایران تصریح‌کرد: در حوزه صادرات به سوی بازار روسیه در حال حرکت هستیم اما تا قبل از آن هم به کشورهای همچون استرالیا، لبنان، افغانستان و قطر هم صادرات داشتیم اما میزان محصولات صادراتی حجم بالایی نداشت.

وی گفت: موضوعات گمرکی و اقتصادی روی حوزه صادرات موثر است اما نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که صادرات راه برون‌رفت از شرایط کنونی اقتصادی کشور است.

برقراری تصریح‌کرد: عملکرد شرکت بهنوش ایران در سال ۱۳۹۹ بسیارخوب بوده است که با همین عملکرد مناسب توانستیم از منافع شرکت و سهامداران دفاع کنیم تا رشد سود سالانه ۶۲۰ درصدی را برای سهام شرکت داشته باشیم.

کد خبر 435885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    یعنی روسیه که خودش قطب نوشیدنی است فقط منتظر ما نوشیدنی غیر الکلی بفرستیم براشون