بررسی دستاوردهای دوده صنعتی پارس

محمدی گفت: دوده صنعتی پارس در دوسال اخیر به دستاوردهای مهمی دست یافت.

به گزارش صدای بورس، مجید محمدی، مدیرعامل دوده صنعتی پارس در تشریح دستاورد های این شرکت در دوسال اخیر گفت: دوده صنعتی پارس در دوسال اخیر و با وجود مشکلات بسیار نظیر تحریم ظالمانه علیه کشورمان و فرآگیری بیماری کرونا به دستاوردهای مهمی دستیابد. آنچنان که با باوجود این مشکلات نه تنها در خللی در میزان تولید شرکت به وجود نیامد بلکه شاهد رشد ۴۷ درصدی فروش از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۳۹۹ بودیم.

عملکرد درخشان مالی در سال ۱۳۹۹ باوجود انجام اورهال کامل

مدیرعامل دوده صنعتی پارس در ادامه افزود: بر اساس صورت‌های مالی انتشار یافته در سامانه کدال میزان رشد سود خالص شرکت در سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲ درصد بوده است. همچنین میزان فروش و سود عملیاتی در سال ۱۳۹۹ به ترتیب رشد ۲۹ و ۷۹ درصدی را نشان می دهد.

محمدی در ادامه افود: این دستاوردها برای دوده صنعتی پارس در حالی محقق شد که کارخانه و خطوط متعلق به این شرکت در پس از چند سال در سال ۱۳۹۹ به طور کامل اورهال شد.

محمدی در ادامه افزود: دوده صنعتی در سال ۱۳۹۹ و در نتیجه کاهش ضریب تبدیل مواد اولیه ( یلد) از ۲.۱۴ در سال ۱۳۹۸ به ۱.۹۷ در سال ۱۳۹۹ حاشیه سود خالص خود را ۷ درصد افزایش دهد که این موضوع خود یک دستاورد مهم برای شرکت محسوب می شد.

افزایش قابل توجه فروش در نتیجه برنامه ریزی دقیق

مدیرعامل دوده صنعتی پارس در ادامه با اشاره به ارقام فروش این شرکت در سال‌های ۹۶ و ۹۷ گفت: در سال گذشته ۱۳۹۷ شرکت دوده صنعتی پارس با مشکلات متعددی مواجه بود و به نوعی می توان گفت تقریبا سهم بازار خود را از دست داده بود و خطوط تولید آن به سختی کار می‌کرد. در ابتدا با بسیج امکانات و همکاری همکاران تمرکز را بر روی فروش محصولات قرار دادیم تا بتوانیم بازارهای از دست رفته را مجددا احیا کنیم چرا که گلوگاه اصلی هر شرکت تولیدی بحث فروش است مخصوصا در شرایط فعلی که شرایط سخت تر نیز شده است؛ بنابراین لیستی از شرکت هایی که در گذشته مشتری ما بودند و شرکت های رقیب سهم بازار شرکت دوده صنعتی را گرفته بودند تهیه کردیم و از آن ها درخواست کردیم که مجددا ارتباط خود را با ما برقرار کنند.

وی در ادامه افزود: در نتیجه این فعالیت‌ها میزان فروش شرکت تنها در سه ماهه نخست سال جاری از سود خالص سال ۹۷ شرکت بیشتر بوده است که این خود یک رکورد کم سابقه برای دوده صنعتی پارس محسوب می شود. همچنین میزان فروش دوده صنعتی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر بررسی صورت‌های مالی انتشار یافته در سامانه کدال نشان می‌دهد که میزان فروش دوده صنعتی از ۱۷۱ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به ۳۴۱ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده است.


بیشتر بخوانید:

پروژه ها لنگ سیمان، سیمان لنگ برق / عروسی در کوچه دلال‌های سیمان


افزایش تولید در راستای سیاست های شستا

محمدی در ادامه با اشاره تاکیدات مکرر مدیرعامل شستا بر ضرورت افزایش تولید در دوسال اخیر افزود: همگام با سیاست‌های کلی ابلاغی شستا، دوده صنعتی همواره بدنبال افزایش میزانت تولید بوده است. در نیمه نخست سال ۱۳۹۸ بدلیل کاهش قابل ملاحظه تولید تایر در کشور به ناچار با کاهش تولید مواجه بودیم. از شش ماهه دوم سال ۱۳۹۸ و به دنبال بهبود نسبی شرایط دوده صنعتی پارس برنامه ریزی به منظور توسعه بازار و متعاقب افزایش تولید را در دستور کار خود قرار داد. بدین ترتیب شرکت از این لحاظ این توانست به دستاوردهای مهمی دست پیداکند.

آنچنان که تنها در سه ماهه اول سال جاری به تولید ۷۶۰۰ تن رسیده ایم. که این خود یک موفقیت مهم برای شرکت محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: همچنین میزان تولید در دوده صنعتی پارس از ۱۷ هزار تن در سال ۹۵ به ۲۵ هزار تن در سال ۹۹ رسیده است. این به منزله رشد ۴۷ درصدی در تولید محصول است.

افزایش صادرات در دستور دوده صنعتی پارس

محمدی در ادامه به موضوع صادرات کربن بلک پرداخت و گفت: در حالی که از سال ۱۳۹۰ به دلیل مشکلات ناشی از تحریم بازارهای بین‌المللی از دست رفته بود، در سال گذشته با تلاش همکاران واحد بازرگانی حدود ۱۸۲۸ تن محصول به کشورهای ترکیه، هند و پاکستان صادر کردیم.

مدیرعامل دوده صنعتی پارس در ادامه افزود: برای سال جاری نیز برای رشد ۳۰۰ درصدی صادرات برنامه ریزی کرده‌ایم.

شرکت دوده صنعتی پارس در دوره اخیر و در نتیجه فعالیت بر اساس استراتژی های کلان شستا و بدنبال انجام اصلاحات در فرآیندهای تولید و بهینه سازیِ استفاده از مواد اولیه، تنها در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ توانست رکورد قابل توجهی در فروش محصول اصلی خود یعنی کربن بلاک به جای بگذارد.

بر اساس اطلاعات انتشار یافته از این شرکت بورسی در سامانه کدال میزان فروش دوده صنعتی در سه ماهه نخست سال جاری( ۱۷۲ میلیارد تومان) از کل فروش در سال ۱۳۹۷ ( ۱۷۱ میلیارد تومان) بیشتر بوده است.

کد خبر 435879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =