تازه ترین اخبار از قرارداد "ثنوسا" با کیش

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان‌منطقه آزاد کیش گفت: ایجاد چندین زمین استاندارد فوتبال، رینگ سواره و دوچرخه، هتل و موضوعات گردشگری از جمله کاربری‌هایی است که می تواند شرکت نوسازی و ساختمان تهران را جهانی کند.

به گزارش صدای بورس، مجموعه ورزشی- تفریحی نوسازی و ساختمان تهران در کیش که در زمینی ۴۶ هکتاری ساخته خواهد شد، قرار است با محوریت ورزش فوتبال، در جام‌جهانی قطر نقش موثری ایفا کند. ایجاد چندین زمین استاندارد فوتبال، رینگ سواره و دوچرخه، هتل و موضوعات گردشگری از جمله کاربری‌هایی است که می تواند شرکت نوسازی و ساختمان تهران را جهانی کند. بخش قابل ملاحظه ای از زمین مذکور نیز کاربری مسکونی دارد که در کنار بخش کوچک تجاری، این پروژه را سودآورتر خواهد کرد که درآمد پایداری را نصیب ثنوسا و جزیره زیبای کیش خواهد کرد. در این راستا با معراج نادری‌ فصیح، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان‌منطقه آزاد کیش گفت وگویی شده که در ادامه می‌خوانید.

  • جام جهانی قطر به‌عنوان بزرگترین رویداد ورزشی جهان حدود ۱۵ ماه دیگه در همسایگی کیش برگزار می شود، برنامه شما برای این رویداد چیست؟

    کیش به این رخداد بزرگ به عنوان یک فرصت ویژه نگاه می‌کند. فعال بودن ده ها هتل ۵ ستاره و ساخت ده ها هتل ۵ ستاره دیگر که تعدادی از آنها به زودی به بهره برداری خواهد رسید از جمله اقدامات لازم برای بهره مندی از این اتفاق بزرگ است. ساخت ترمینال جدید فرودگاهی کیش به زودی قابلیت بهره برداری پیدا می‌کند و پذیرای ۶ میلیون گردشگر است. در عین حال زیرساخت‌های مجموعه ورزشی المپیک کیش در حال بازسازی و آماده سازی برای آن ایام است که در همین راستا تفاهم نامه ای با فدراسیون فوتبال به امضا رسیده که در مرحله اجرای قرارداد قرار دارد. از سوی دیگر چندین مجتمع تجاری بزرگ، اماکن توریستی تفریحی و ... در حال ساخت است. چندین مجموعه هتل ورزشی و ورزشی تفریحی نیز مجوز فعالیت اخذ کرده اند که در این میان می توان به مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش با شرکت نوسازی ساختمان تهران اشاره کرد که بزرگ‌ترین پروژه از این دست به حساب می آید. بنابراین در این میان نقش بخش خصوصی بسیار پر رنگ است.
  • پروژه ورزشی ثنوسا که سال‌هاست به دلایل مختلف اجرا نشده در چه مرحله ای است؟

    این پروژه سالیان سال بدون اقدام از سوی مجموعه نوسازی ساختمان تهران باقی مانده و یک بار هم فسخ شده که دوباره به این مجموعه واگذار شد. در مرحله دوم واگذاری نیز اقدامی صورت نگرفت و به مرحله فسخ و دعوای حقوقی رسید که با توافق طرفین مقرر شد، با توجه به سهامی عام بودن و طیف سهامداران این مجموعه، تفاهم‌نامه‌ای در قالب مشارکت با سازمان منطقه آزاد کیش منعقد شد که پروژه به صورت مشارکت عملیاتی می شود. این تفاهم نامه به مرحله عقد قرارداد رسیده ولی به دلیل سایز پروژه، کاربری‌های متنوعی که دارد و نوع مشارکت با سازمان منطقه آزاد کیش و محاسبه سهم هر یک از طرفین ، کمی زمانبر شد ولی هم اکنون در مرحله عقد قرارداد است.
  • آیا فاز ورزشی شرکت نوسازی ساختمان تهران در کیش به جام جهانی می‌ رسد؟

    اگر مجموعه شرکت نوسازی ساختمان تهران زودتر به جمع بندی برسد و قرارداد نهایی امضا شود که طرفین به تفاهم لازم رسیده اند ، اجرای فاز پروژه قابل انجام است.
  • یکسال پیش تفاهم نامه ای بین کیش و ثنوسا برای ادامه ندادن فرایند دادگاه و اجرای طرح امضا شد، این تفاهم به کجا رسید و چرا همچنان بدون اقدام ماند؟‌

    در این راستا مدیران ثنوسا همکاری بسیار خوبی داشتند و با اراده ای که در عملیاتی کردن پروژه از سوی ایشان مشاهده شد، سازمان منطقه آزاد موافقت کرد نه تنها موضوع فسخ را رها کند بلکه تصمیم گرفت برای جدی شدن اجرای پروژه و کمک به شرکت ثنوسا و سهامداران آن، با توجه به حجم بالای میزان سرمایه گذاری در پروژه، با شرکت نوسازی ساختمان تهران برای اجرای بزرگ‌ترین پروژه ورزشی جزیره کیش ، مشارکت کند. بنابراین تمامی مفاد تفاهم نامه عملیاتی شده، سهم کاربری ها بر اساس ورزشی، هتلی، مسکونی و ... تعریف و تعیین شده ، مجوز های لازم اخذ و مراحل نهایی را طی می‌کند که با توافقی که اخیرا با مدیران ثنوسا صورت گرفته به زودی قرارداد منعقد می شود.
  • جزییات پروژه و متراژ و اندازه آن چقدراست؟

    مساحت این پروژه بالغ بر ۴۶ هکتار است و در کنار پارک دلفین قرار دارد. کاربری های آن گردشی، تفریحی ورزشی و اقامتی است و دارای دسترسی سواره و دوچرخه است و فضای سبز چشمگیری دارد اما محوریت اصلی آن ورزش فوتبال است.
  • محل زمین و اندازه اون چقدر است؟

    این اراضی در محور ساحلی و یکی از اراضی مرغوب و بسیار بزرگی است که در تاریخ کیش واگذار شده است. اندازه آن ۴۶۸ هزار متر مربع است.
  • نحوه شراکت طرفین چگونه است؟

    در این پروژه مشارکتی، سهم سازمان منطقه آزاد کیش ارزش زمین و مجموع نرخ عوارض و پذیره های شهرسازی است و سهم ثنوسا رقم سرمایه گذاری مورد توافق است.
  • نحوه اداره بخش ورزشی و هتلینگ چگونه است؟

    اداره و مدیریت تمامی بخش ها به عهده مجموعه شرکت نوسازی ساختمان تهران خواهد بود.
  • آیا بخش مسکونی و تجاری رو پیشفروش خواهید کرد؟

    یقینا پیش فروش از نقطه صفر امکان پذیر نیست اما بر اساس مقررات حاکم بر جزیره در مراحل بعد و پس از موافقت سازمان قابل انجام خواهد بود.
  • ارزیابی شما از زمان شروع پروژه چه زمانی است؟

    از نظر سازمان پروژه در مرحله عملیاتی قرار دارد ، با توجه به توافقات اخیر ، به زودی قرارداد نهایی منعقد و تجهیز کارگاه قابل انجام است.
کد خبر 435797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سورنا IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    یعنی تصورتون اینه یک پروژه ورزشی در کمتر از 15 ماه ساخته میشه و برای جام جهانی آماده میشه.؟ یه قرارداد میخواید ببندید 4 سال طول دادین. الان میخواید پروژه بزنید 15 ماهه. ساقی تون کیه . بما هم آدرسشو بدیم ما هم میخوایم بریم کره ماه سال بعد
  • مرتضی FR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    با سلام و عرض ادب اینجانب خواهشمند است اخبار دقیق و شفافیت این موضوع را در اصرع وقت اطلاعی رسانی کرده و منتشر کنید.به حال و روز سهامداران توجه کنید.یاعلی