دایان کویل، برنده نشان‌های سلطنتی

دایان کویل یکی از اقتصاددانانی بوده  که موفق به دریافت نشان سلطنتی درجه دو بریتانیا (OBE) و نشان شوالیه (CBE) شده است.

نشان سلطنتی درجه دو بریتانیا (OBE) و نشان شوالیه (CBE) به افرادی اهدا می‌شود که با سازمان‌های خیریه و عمومی غیردولتی همکاری داشته و در حوزه‌های علمی و هنری منشاء خدماتی بوده اند. دایان کویل یکی از اقتصاددانانی بوده که موفق به دریافت این نشان‌ها شده است.

سرآغاز

دایان کویل در فوریه ۱۹۶۱ در لنکشایر انگایتان متولد شد. زمانی که در مدرسه دخترانه «بری گرامر» مشغول تحصیل بود، یکی از معلمانش متوجه ذهن شکاک، منطقی و ریاضی او شد که برای ورود به دنیای اقتصاد و فراگیری علم آن ضرورت دارد. کویل در کالج «بریسنوز» آکسفورد به تحصیل فلسفه، سیاست و اقتصاد پرداخت. او پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه‌هاروارد، مدرک دکترای اقتصاد خود را نیز در سال ۱۹۸۵ از همین دانشگاه دریافت کرد. عنوان تز دکترای کویل «رفتار پویای اشتغال (دستمزدها، قراردادها، بهره‌وری، چرخه تجاری)» نام داشت.

فعالیت‌ها

دایان کویل از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۶ به عنوان اقتصاددان مشاور در وزارت خزانه داری بریتانیا مشغول به کار شد. پس از آن، در فاصله بین سال‌های ۱۹۹۳ و ۲۰۰۱ به عنوان دبیر بخش اروپایی هفته نامه Investors Chronicle (که از سوی گروه فایننشال تایمز منتشر می‌شود) و دبیر اقتصادی «ایندیپندنت» به فعالیت پرداخت.
کویل همچنین از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ عضو کمیسیون رقابت بریتانیا و از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ عضو کمیته مشاوره مهاجرت بریتانیا بود. در همین سال‌ها، کویل در انجمن اقتصاد سلطنتی و انجمن سلطنتی هنر بریتانیا نیز عضویت و فعالیت داشته است. او پیشتر در شبکه رادیویی بی بی سی نیز فعالیت می‌کرد و از نوامبر ۲۰۰۶ تا آوریل ۲۰۱۵ عضو هیأت راهبری بی بی سی بود. در آوریل سال ۲۰۱۱ ملکه الیزابت او را به عنوان معاون هیأت راهبردی شبکه بی بی سی منصوب کرده بود. کویل همچنین از سال ۲۰۱۷ تاکنون به طور مرتب با رسانه بین المللی Project Syndicate (که به ارائه تفسیر و تحلیل درباره مسائل مختلف جهانی می‌پردازد) همکاری داشته است. دایان کویل در زمینه آموزش و تدریس نیز فعالیت داشته است. او از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به عنوان استاد اقتصاد در دانشگاه منچستر مشغول به کار بود. از مارس ۲۰۱۸ تاکنون در دانشگاه کمبریج به تدریس اشتغال دارد. در حال حاضر، کویل مدیر اجرایی یک موسسه مشاوره اقتصادی است که به شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های بین المللی در زمینه فناوری‌های نوین و جهانی سازی مشاوره می‌دهد. او تاکنون چندین جلد کتاب در حوزه اقتصاد منتشر کرده است.

جوایز

دایان کویل در سال ۲۰۰۹ موفق به دریافت نشان سلطنتی درجه دو بریتانیا (OBE) شد. او همچنین در سال ۲۰۱۸ به پاس خدماتش در زمینه علم اقتصاد نشان سلطنتی شوالیه (CBE) را دریافت کرد. کویل در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز جوایزی را دریافت کرده بود.

  • علی دانیال - روزنامه نگار
  • منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۴۰۷

کد خبر 435778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =