سود ۲ برابری مادیران در بهار ۱۴۰۰

در مجمع عمومی عادی سالانه مادیران توزیع سود ۲۲۰ ریالی معادل ۳/۲۷ درصد سود هر سهم انجام شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده سالیانه صاحبان سهام شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران(سهامی عام) برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ با حضور حداکثری اعضا و به شکل حضوری و الکترونیکی برگزار شد. در مجمع عمومی عادی سالانه صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹شامل عملکرد هیات مدیره، ترازنامه و صورت سود و زیان سال مالی ۱۳۹۹ تصویب شد.

توزیع سود ۲۲۰ ریالی معادل ۳/۲۷ درصد برای هر سهم نیز انجام شد. فرخ نسیر امیری به‌عنوان رئیس مجمع، امیرمسعود امیری و بابک ثقفی نیز به‌عنوان ناظران مجمع حضور داشتند.

بابک ثقفی، مدیرعامل شرکت مادیران در خصوص وضعیت فعلی این شرکت و پیش‌بینی شرایط آینده توضیح داد:«این موضوع را باید نظر گرفت که تا حدودی سودسازی ما نسبت به سال گذشته تحت تاثیر قرار گرفته است که افزایش نرخ خرید را باید یکی از دلایل مهم این مساله دانست.از تابستان سال قبل نرخ‌های خرید و به خصوص کالاهای وارداتی مورد نیاز ما در برخی موارد تا ۴۰درصد افزایش یافت.تاثیر این مساله را می‌توان در سود زمستان۹۹ مشاهده کرد.سود زمستان ۹۹ از حدود ۳۵ درصد( در فصل قبل از آن) به حدود ۲۰درصد کاهش یافت. این روند ادامه داشت تا در بهار ۱۴۰۰ سود خالص به نسبت کل میزان فروش به ۱۶درصد رسید.خوشبختانه این مساله در حال فروکش کردن است و در خریدهای اخیر شاهد تعدیل قیمت‌های خرید هستیم که مساله در سود و زیان ماه‌های آتی اثرگذار خواهد بود.

افزایش سودسازی نسبت به سال گذشته

مدیرعامل شرکت مادیران اثرگذاری کرونا را در بهار سال قبل و امسال در میزان فروش قابل توجه دانست و گفت:«با وجود شرایط کرونایی ما نتوانستیم به فروش مدنظر خود برسیم. تصور ما فروش حدود هزار میلیارد تومان بود اما میزان فروش ما در بهار امسال به ۶۵۲ میلیارد تومان رسید البته سود بهار امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است سال گذشته میزان سود ما ۵۴میلیارد تومان و امسال ما به رقم ۱۰۰میلیارد تومان رسیدیم. افزایش فروش بهار امسال نشان می‌دهد کل فروش(تلوزیون، لوازم خانگی و غیره) در سال ۹۹؛ ۶۶ هزار قطعه بوده است که امسال به ۸۸ هزار قطعه در بهار ۱۴۰۰ رسیده است.فروش ۲۴۸میلیاردی بهار پارسال با بیشتر از ۶۵۲میلیارد تومان فروش در بهار امسال نشان از فروش بیش از دو و نیم برابر دارد ولی با این حال تاثیر این رقم در سود و زیان شرکت وارد شده و سود خالص ما ۱۰۰میلیارد تومان به نسبت ۵۴میلیارد تومان سال ۹۹ است.

فروش ۶۵۲ میلیارد تومانی

ثقفی ادامه داد:«هر کدام از شرکت‌های ما که در حال حاضر جداسازی شده‌اند آمادگی این را خواهند داشت که در آینده به صورت عرضه اولیه تامین مالی کنند.۹۰۰میلیارد تومان منابع مالی که از محل فروش سهامدار عمده بود را به شرکت وارد کرد.سهامدار عمده این مبلغ را به شرکت قرض داد و باعث توسعه شرکت شد در آذر سال ۹۷که مادیران وارد بورس شد کل دارایی‌های شرکت ۶۶۰ میلیارد تومان بود و سال ۹۸ میزان کل دارایی ها به ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسید و در سال ۹۹ این رقم به ۳۵۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.برای توسعه بیشتر نیاز به تامین مالی است امیدواریم شرکت‎های جداسازی شده ما زمانی که بلوغ کافی رسیدند در بورس عرضه شوند و از این راه منابع مالی برای رشد بیشتر به شرکت‌ها وارد شود.


بیشتر بخوانید:


افزایش دارایی شرکت مادیران

ثقفی در خصوص مرحله دوم افزایش سرمایه مادیران نیز توضیح داد: سال گذشته افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام شد و در مجمع تصمیم‌گیری در خصوص مرحله دوم افزایش سرمایه بر عهده هیات مدیره گذاشته شد.هیات مدیره تصمیم داشت که مرحله دوم افزایش سرمایه را در شش ماهه اول امسال انجام خواهد دهد اما شرایط نوسانی بورس باعث شد که این موضوع به تاخیر بیفتد در نتیجه هیات مدیره درخواست کرد مرحله دوم افزایش سرمایه در زمانی برگزار شود که شرایط بورس با پایداری بیشتری همراه باشد.امیدواریم که در نیمه دوم امسال مرحله دوم افزایش سرمایه انجام شود فعلا شرایط برای افزایش سرمایه مناسب نیست

امیرمسعود امیری رئیس هیات مدیره شرکت مادیران نیز در این مجمع اعلام کرد: شرکت‌ها برای داشتن رشد بیش از ۲۵درصد در سال به سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه نیازمندند.مادیران ۱۳۰۰میلیارد تومان از پول سهامداران خود را در بازار لوازم خانگی از جمله محصولاتی چون یخچال، ماشین لباسشویی و کولرگازی سرمایه گذاری کرده است انتظار داریم این بازار در ایران سالیانه بیش از ۱۵ درصد رشد داشته باشد معضلاتی چون تحریم‌ها و پایین آمدن قدرت خرید مردم تقاضا برای محصولاتی مثل یخچال را به یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد در سال محدود کرده است.این امیدواری وجود دارد که بعد از رفع تحریم‌ها و بهبود شرایط اقتصادی این تقاضا به ۲ میلیون واحد در سال افزایش پیدا کند به همین دلیل ما انتظار رشد قابل توجهی را در این زمینه خواهیم داشت.

او گفت:«مادیران با فناوری پیشرفته تولید و ارتقای کیفیت بیش از پیش محصولات پیش‌بینی می‌کند سهم بیش از ۱۰ درصد این بازار را به دست بیاورد.بیش از ۹۰ درصد کارخانه لوازم خانگی مادیران در منطقه آزاد پیام تکمیل شده است و در حال تولید یخچال، ماشین لباسشویی و کولر گازی است.سال گذشته کار مهمی در مادیران انجام شد و آن تبدیل شرکت صنعتی مادیران به یک شرکت اصلی و ۵ شرکت مجزا بود. در حال حاضر شرکت مدیران ۱۰۰ درصد از سهام این شرکت‌ها را در دست دارد.این شرکت‌ها شامل صنایع الکترونیک مادیران، صنایع لوازم خانگی مادیران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران، پشتیبانی فروش مادیران و صنایع پلاستیک مادیران می‌شود.این اقدام مزایای بسیاری در ‌سال‌های آینده برای سهامداران مادیران در بر خواهد داشت.یکی از این مزایا را باید دسترسی به سرمایه جدید در بورس دانست چرا که اکثر شرکت‌های تابعه مادیران برنامه دارند که تا چهار سال آینده به بورس ملحق شوند.عرضه اولیه این شرکت‌ها قطعا سرمایه مهمی برای هر یک از شرکت‌ها و شرکت اصلی مادیران محسوب می‌شود.

تکمیل ۹۰ درصدی کارخانه مادیران

همچنین در مجمع عمومی عادی سالانه صورتهای مالی ۹۹شامل عملکرد هیات مدیره، ترازنامه و صورت سود و زیان سال مالی ۱۳۹۹ تصویب شد.توزیع سود ۲۲۰ ریالی معادل ۳/۲۷ درصد سود هر سهم انجام شد.مبلغ ۱۰ میلیارد ریال پاداش برای هیات مدیره تصویب کرد. برای سال مالی ۱۴۰۰ موسسه حسابرسی هوشیار مامن را به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی و خدمات مالی شراکت را به عنوان حسابرس و بازرس علی‌البدل تایید شد روزنامه اطلاعات و سامانه کدال را به عنوان روش الکترونیکی مورد تایید سازمان بورس را برای انتشار آگهی در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفت.

امیرمسعود امیری، شرکت فرهان محاسب نهاوند، بابک ثقفی، هیربد جناب‌زاده، شرکت تجهیزات کامپیوتری ایرانبه عنوان اعضای هیات مدیره شرکت مادیران انتخاب شدند.

در ادامه با حضور حداکثری جمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰نیز برگزار شد و صاحبان سهام تصمیم گرفتند نام شرکت را از شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران به شرکت صنایع مادیران تصویب کردند.اصلاح ماده یک اساسنامه در خصوص تغییر نام شرکت و اصلاح مواد ۱۸ و ۲۰ اساسنامه در خصوص آگهی دعوت مجامع نیز در این جلسه تصویب شد.

کد خبر 435739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =