راه اندازی کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه

در نتیجه پیگیری های مستمر شستا، تاپیکو و شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی تحولات مهمی‌ در راستای راه‌اندازی مجدد این کارخانه در حال وقوع است.

به گزارش صدای بورس، کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه از جمله واحدهای تولیدی استراتژیک در اقتصاد ایران محسوب می‌شود. این کارخانه از سال ۱۳۸۸ بدلیل واردات بی رویه اسیدسیتریک خوارکی ورشکست و بدنبال آن به حالت تعطیل درآمد.

در گفت و گو با علی علامه‌راد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی به بررسی آخرین وضعیت این شرکت پرداختیم.

رویداد بسیار مهم در مورد کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه پرداخت بدهی ۶۰ میلیارد تومانی به بانک کشاورزی در روزهای اخیر و بازگشت طرفین به قرارداد اجاره به شرط تملیک این کارخانه که در سال ۹۳منعقد شده بود، است.


بیشتر بخوانید:

ادعاهای خلاف واقع را پیگیری می‌کنیم


بانک از سال ۱۳۹۰ کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه را بدلیل عدم بازپرداخت تسهیلات اعطا شده در هنگام راه‌اندازی کارخانه، به تملک خود درآورده بود.

به گزارش صدای بورس، تسهیلات پرداخت شده بابت خریداری ماشین‌آلات و خط تولید به صورت ارزی و در حدود ۲۰ میلیون یورو بوده است.

اما در ادامه بر اساس قرارداد اجاره به شرط تملیک کارخانه، در ازای پرداخت مبلغ نقدی و الباقی به صورت اقساط ( هشت چک با سررسید سالانه) در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی قرار گرفت.

منبع: شستا رسانه

کد خبر 435732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =