‌روحانی: از اهداف دولت نجات اقتصاد بود

رئیس جمهور گفت: ۲۳ تیرماه سال ۹۴ و در ۱۰۰روز اول فعالیت این دولت، توافق موقت با ۱+۵ بدست آمد و با این توافق ادامه تحریم ها علیه ایران متوقف شد.

به گزارش صدای بورس، حسن روحانی، رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بسیار مهم دولت تدبیر و امید احقاق حقوق ملت در زمینه مسائل فناوری های مدرن، نجات اقتصاد، تجارت و تولید کشور بود، گفت: این هدف اصلی و مهم ما در دولت یازدهم بود و به نحوی در دولت دوازدهم هم تکرار شد.

‌روحانی با بیان اینکه با تلاش های انجام شده و مقاومت و ایستادگی ملت، توانستیم قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران را که ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل تصویب شده بود، لغو کنیم، افزود: در تاریخ سازمان ملل چنین اقدامی بی نظیر یا کم نظیر است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کسی تصور نمی کرد پرونده مطالعات ادعای موسوم به "پی ام دی" حل شود و یا اینکه فعالیت های غنی سازی ایران به صورت قانونی پذیرفته شود، گفت: کاری که دولت یازدهم در این زمینه انجام داد اقدامی ارزشمند در تاریخ کشور در زمینه فعالیت های سیاسی و روابط بین المللی است.

رئیس جمهور افزود: دولت با رأی مردم و وعده‌ای که به مردم داده بود در ظرف ۱۰۰ روز قدم‌های مهمی را برای شکستن تحریم برداشت و در فروردین ۹۴ به توافق کلی با ۶ کشور رسیدیم و در ۲۳ تیر ۹۴ با ۱+۵ به توافقی تحت عنوان برجام دست یافتیم و در دی ماه ۹۴ نیز برجام اجرایی و تحریم‌ها برداشته شد همه دستورالعمل‌های لازم نیز از طرف اتحادیه اروپا و آمریکا اعلام و ابلاغ گردید.

‌روحانی اظهار داشت: نتیجه این توافق این است که از طریق گفتگو و تعامل سازنده می‌توان مسایل پیچیده و مهمی که بین کشورمان و کشورهای بزرگ و حتی سازمان‌های بین‌الملل وجود دارد را حل و فصل کرد.


بیشتر بخوانید:


رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در نتیجه مذاکرات هسته ای و در عمل همه دیدند که توانستیم فروش نفت و میعانات را از حدود یک میلیون بشکه به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برسانیم و با درآمد حاصل از آن سرمایه‌گذاری‌ در کشور در بخش‌های آب، برق، پتروشیمی و فولاد شروع شد و بخش بزرگی از موفقیت ما در جنگ اقتصادی ریشه در سرمایه‌گذاری‌های سال‌های ۹۴ الی ۹۶ دارد.

به گزارش صدای بورس، ‌رئیس جمهور ایستادگی و مقاومت مردم را پشتوانه اصلی مذاکره دانست و گفت: مذاکره بدون ایستادگی مردم، هدایت‌های مقام معظم رهبری و با وجود اختلاف و تنش پیش نمی‌رود پس ما آنچه نیاز بود در سایه مذاکره به دست بیاوریم را به دست آوردیم.

‌روحانی با اشاره به مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی برای اقتصاد کشور و معیشت مردم ، گفت: به طور متوسط در سال بایستی ۶۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته باشیم که در این مدت این درآمد بسیار کاهش یافت و دولت بدون تکیه به درآمد نفت کشور را اداره کرد و امروز همه مشکلاتی که وجود دارد بخاطر وضعیت واردات است.و اگر واردات به موقع انجام شود، زندگی مردم نیز روال عادی خواهد داشت.

روحانی با اشاره به روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در آمریکا، گفت: این فرد در دوره تبلیغات انتخاباتی اعلام کرد که در صورت پیروزی به برجام برمی‌گردد و در این راستا در اولین اقدام نسبت به برجام نامه‌ای که ترامپ برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل داده بود را پس گرفت و همزمان اعلام کرد که قصد دارد به برجام بازگردد.

منبع: پایگاه خبری ریاست جمهوری

کد خبر 435700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =