گروه پالایشی در انتظار پاسخ از وزارت نفت

باید نامه رئیس سازمان بورس از وزارت نفت با جدیت پیگیری شود تا اتفاقات خوبی برای گروه پالایش رخ دهد.

مژده ابراهیمی - صدای بورس، زمانی که یک نظام رگولاتور وجود دارد، حضور آن باعث خواهد شد که نرخ‌ها توسط سیستم تعیین و در نتیجه دستور جای بازار و نظام عرضه و تقاضا می‌نشیند که صحیح نیست.

نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس گفت: نامه‌های رئیس سازمان‌ بورس شامل دو نکته است؛ نامه اول به وزیر نیرو بابت نیروگاه‌ها ارسال شد و در مورد نامه دوم به نظر بنده، سازمان بورس به عنوان حامی سهامداران خرد جایگاه اصلی خود را پیدا کرده؛ وظیفه اصلی سازمان، پیگیری همین مطالبات است حتی در مورد مشکلات صنایع مختلف از جمله صنعت سیمان و خودرو نیز نامه نگاری‌ها باید انجام شود.


بیشتر بخوانید:


شفافیت شرکت ها؛ امری بسیار مهم

خاندوزی بیان کرد: نکته دومی که از سوی دولت و نهاد قانون‌گذار و قدرت اجرایی باید الزامی شود، این است که وقتی شرکت‌ها را وارد بازار کرده و از منافع آنها در تامین‌مالی و فروش دارایی‌ها و تامین بخشی از کسری بودجه استفاده می‌کند، در سمت دیگر باید قواعد بازار را هم بپذیرید که بخشی از آن شفافیت اطلاعات شرکت‌هاست.

نظامی که نظم بازار را بر هم می زند

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: زمانی که یک نظام رگولاتور وجود دارد حضور آن باعث خواهد شد که نرخ‌ها توسط این سیستم تعیین و در نتیجه دستور جای بازار و نظام عرضه و تقاضا می‌نشیند که صحیح نیست و حتما باید به قوانین بازارسرمایه احترام گذاشته شود.

از پیگیری تا نتیجه به وزارت نفت

وی افزود: این موضوع حداقل استانداردهای حضور این شرکت‌ها است و دستوری بودن سود و متکی به نرخ ها و همچنین متکی به بخشنامه، موجب خواهد شد سود شرکت‌های پالایشی بخشنامه‌ای شود تا محاسباتی؛ باید این موضوع با جدیت از وزارت نفت پیگیری شود تا اتفاق خوبی به خصوص برای گروه پالایش رخ دهد.

کد خبر 435677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =