خودروهای ایرانی در دنیا چند می‌ارزند؟ + جدول قیمت

قیمت «تیبا صندوق‌دار» که در عراق به نام «سایپا طیبه»شناخته می‌شود، حدود ۶ هزار و ۷۰۰ دلار است.

به گزارش صدای بورس، حجم خبرها و شایعات در مورد ارزان‌تر بودنِ خودروهایِ ایرانی در بازارِ کشورهایی مانند عراق، سوریه، ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان بسیار زیاد است.

یک بررسی اینترنتی نشان می‌دهد که قیمتِ خودروهای ایرانی در کشورهایی همچون عراق و جمهوری‌آذربایجان، نه فقط از قیمت همین خودروها در داخلِ ایران بالاتر است، که از قیمت خودروهای مشابهی که شهروندان عراقی یا آذربایجانی می‌توانند با همین مبالغ خریداری کنند هم بالاتر است! (البته در مورد خودروهای دستِ دوم، ظاهرا ماجرا برعکس است.)


بیشتر بخوانید:


برخی خودروهای ایرانی در عراق، نشان می‌دهد که قیمت این خودروها در بازار عراق، گران‌تر از بازارِ ایران است. به عنوان نمونه، قیمت «تیبا صندوق‌دار» (که در عراق به نام «سایپا طیبه» یا حتی «طیبه» شناخته می‌شود)، حدود ۶ هزار و ۷۰۰ دلار است. با احتساب دلار ۲۵ هزار تومانی، قیمت این خودرو در عراق حدود ۱۶۷ میلیون تومان است، در حالی که قیمت همین خودرو در ایران، اکنون حدود ۱۳۰ میلیون تومان است.

قیمت «ساینا» نو هم در بازار عراق حدود ۷ هزار و ۵۰۰ دلار است که با احتساب دلار ۲۵ هزار تومانی، حدود ۱۸۷ میلیون تومان می‌شود. متوسط قیمت انواع این خودرو در ایران، اکنون حدود ۱۵۵ میلیون تومان است.

خودروهای ایرانی در دنیا چند می‌ارزند؟ + جدول قیمت

خودرو «تیبا» در عراق با نام «طیبه» و به قیمت ۶ هزار و ۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

بازار دست‌ دوم‌های ایرانی در کشورهای همسایه

اما از قیمت خودروهایِ نو که بگذریم، قیمت خودروهای دست دومِ ایرانی در کشورهای همسایه در چه حد و حدودی است؟ نخست اینکه ایران اکنون تولید چندانی در سایت‌هایِ خارجیِ تولیدی خود ندارد و این موضوع، انتقادات فراوانی هم به دنبال داشته است.

خودروهای ایرانی در دنیا چند می‌ارزند؟ + جدول قیمت
مقایسه قیمت خودروهای نو و کارکرده ایرانی در کشورهای عراق، جمهوری‌آذربایجان، با قیمت خودروی مشابه در ایران

کد خبر 435669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =