۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
دلار سعی در حفظ ارزش خود دارد

ارزش دلار مقابل همه ارزهای مهم در دنیا افزایش پیدا کرد.

به گزارش صدای بورس، با تشدید شکاف بین روند واکسیناسیون در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، تقاضا برای دارایی های امن بار دیگر افزایش پیدا کرده است.

مقامات سازمان بهداشت جهانی از رهبران کشورهای توسعه یافته خواسته اند مازاد واکسن ذخیره شده در کشورهای خود را به کشورهای نیازمند اختصاص دهند. این درخواست پس از آن مطرح می شود که در برخی از کشورها، احتمال تزریق دوز سوم واکسن به افراد مطرح شده اما بسیاری از نهادهای معتبر از جمله سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده اند افرادی که دو دوز واکسن تزریق کرده اند نیازی به دوز سوم ندارند.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۸ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۹ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)


بیشتر بخوانید:


ارزهای آسیایی

به گزارش صدای بورس، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۱۰.۵۷۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۴۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۸ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۳۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۵۲ درصد پایین رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۹ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 435666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =