تفکر خلق ارزش برای ذینفعان را جایگزین مدل‌های مدیریتی می‌کنیم

عضو هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اینکه در بسیاری از شاخص های بازار سرمایه رتبه نخست را داریم، از استقرار تفکر خلق ارزش در شرکت فولاد خوزستان خبر داد.

به گزارش صدای بورس؛ محمد مهدی مومن زاده، عضو هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان تحول در تفکر راهبردی را دلیل موفقیت یک بنگاه اقتصادی دانست و گفت: هیات مدیره با تفکر خلق ارزش برای ذینفعان پای به عرصه فعالیت گذاشته است. در راهبرد نوینی که در دنیای امروز مبنای فعالیت سازمان‌های پیشرو در نظر گرفته می‌شود، ملاک تصمیم‌گیری تفکر ارزشی است.

رتبه اول در نسبت های بازار سرمایه و حمایت از سهام

وی با اشاره به وضعیت مناسب شرکت فولاد خوزستان در بازار سرمایه گفت: در حال حاضر در اکثر نسبت های مالی، عملیاتی و عملکردی ما رتبه اول صنعت فلزات اساسی در بازار سرمایه را در اختیار داریم. در شاخص هایی همچون بازدهی دارایی ها، بازدهی حقوق صاحبان سهام، کیفیت سود، کیفیت فروش، نسبت های نقدینگی مربوط به پرداخت سود، حاشیه های سودآوری و سایر نسبت هایی که بر اساس اطلاعات سایت کدال نیز در دسترس هستند، فولاد خوزستان رتبه اول صنعت فلزات اساسی را دارد.

کیفی سازی عملکرد شرکت

مومن‌ زاده یکی از راهبردهای اصلی شرکت را کیفی سازی عملکرد مجموعه در بازار سرمایه بیان کرد و گفت: بر این اساس اقداماتی انجام شده تا از سهامداران حمایت شود. وی ادامه داد: در طول سال گذشته و سال جاری با انواع ابزارهایی که در اختیار بود از جمله بازارگردانی و سهام خزانه حمایت خوبی از سهام شرکت صورت گرفت و در حال حاضر می‌توانیم بگوییم که نسبت بازدهی سهام در همین روزها و ماه‌های طی شده از سال ۱۴۰۰ نسبت به بسیاری از شرکت‌های هم گروه و شاخص کل بازار بازدهی بهتری داشته است و این یک موفقیت است.

سرآمدی در تفکر خلق ارزش

مومن زاده با اشاره به حاکمیت تفکر ارزشی در شرکت فولاد خوزستان گفت: وقتی یک بنگاه می تواند موفق باشد و پیش برود که تحولی در تفکر حاکم بر بنگاه هم به وجود بیاید. به همین دلیل از روز نخست کاری این هیات مدیره گفتیم که تفکر خلق ارزش برای ذینفعان را به جای سایر مدل های مدیریتی برقرار می کنیم.

وی توجه به همه ذینفعان که شامل سهامداران، سرمایه‌گذاران بالقوه و بالفعل، کارکنان تلاشگر شرکت و مردم خوزستان را اولویت هیات مدیره دانست و در ادامه در خصوص مدل تصمیم گیری گفت: در چارچوب مدل تفکر ارزشی، شناسایی فرصت های تصمیم، جایگزین توجه به مسئله های تصمیم می شود و با رویکردی پیش دستانه و همراه با آینده نگری در چارچوب ارزش های حاکم بر شرکت برای تصمیم گیری اقدام می شود.

عضو هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان در پایان سخنان خود گفت: از ابتدای فعالیت هیات مدیره کمیته های مختلف زیر مجموعه آن از جمله کمیته حسابرسی و کمیته راهبردی فعال شدند تا بتوانیم برای ارتقای شرکت و توسعه و پیشرفت آن با تکیه بر مدل تفکر ارزشی گام برداریم.

کد خبر 435665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =