اعتماد به بازار برگشته است؟/ پیش‌بینی بازار فردا ۲۳ تیر ۱۴۰۰

با شکسته شدن رکورد ارزش معاملات خرد می‌توان گفت بازار در یکی، دو ماه آینده روند صعودی ملایمی دارد به عبارتی بازار سرمایه راه خود را پیدا کرده است.

به گزارش صدای بورس - حسین حریریان در معاملات امروز رکورد تراز سرانه معاملات ۵ ماهه گذشته، ارزش معاملات خرد سال جاری و خروج ادامه دار پول حقیقی از صندوق درآمد ثابت شکسته شد.

نوید اختری زاده، مدیر آموزش کارگزاری بانک دی ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: سرمایه‌گذاران و تحلیلگران به اتفاق نظر رسیده‌اند که کف بازار همین مقدار است و قیمت ها دیگر ریزش نخواهد داشت.در حال حاضر با مقاومت تکنیکی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد روبه ‌رو هستیم؛ بازار در این محدوده در حال درجا زدن است که امیدواریم با حجم ورود نقدینگی و بالا رفتن ارزش معاملات خرد به راحتی در آینده از این مقاومت گذر کند.

وی با اشاره به ادامه دار بودن وضعیت خوب بازار افزود: بازار فردا بی شک شرایط بهتری دارد؛ با توجه به اینکه امروز سهم‌ها با درصدهای منفی معامله شدند اما بازار با افت ناچیزی همراه بود که نشانگر روزهای پیش‌روی بهتر است.

اختری زاده با بیان اینکه امروز رکورد ارزش معاملات خرد شکسته شد، گفت: با رکوردهای امروز می‌توان گفت بازار در یکی، دو ماه آینده روند صعودی ملایمی دارد و معتقدم که در این روزها افت‌های زیادی نخواهد داشت، این رکورد نشانه برگشت اعتماد به بازار سرمایه است و اینکه بازار سرمایه راه خود را پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروز بازارسرمایه با افت ناچیز ۴۱۵ واحد در شاخص کل و ۳۱۷ واحد در شاخص هم وزن به کار خود پایان داد اما در کلیت بازار با وجود سمت منفی بودن ولی نیمی از بازار کار خود را خوب به پایان رساند.


بیشتر بخوانید:


این فعال بازار سرمایه در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: امروز بازار در ابتدا با فشار فروش همراه بود و غلبه جبهه فروشنده بر خریدار را تجربه کردیم و به مرور در برخی از گروه ها تعادل برقرار شد

ولی نتیجه آن با افت بسته شدن بازار بود اما اتفاق خوبی که رخ داد ارزش معاملات خرد بود که سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله هستند. ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد بود که بازار در این موضوع از ابتدای سال تا به حال رکورد زده است.

کد خبر 435658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =