تهران؛ بهترین نقطه برای ایجاد صنایع جدید

کلانشهرها به خصوص تهران با جمعیت فراوان و نیروی کار جوان بهترین نقطه برای ایجاد صنایع جدید و شرکت های دانش بنیان صنعتی هستند.

به گزارش صدای بورس، تقوامنش، تحلیلگر اقتصادی و فضای کسب و کار در سیاست های صنعتی خود اصلاح مصوبه رانت زا محدوده شعاع برای شهرهای بزرگ و ممنوعیت صدور مجوز صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران جهت احیای صنعت و رونق تولید در شهرهای بزرگ را ضروری می داند.

وی معتقد است در حالیکه تولیدکنندگان واقعی پشت درب صدور مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت مانده اند که مصوبه ای که از سال ۱۳۴۸ تا کنون صادر شده و یکبار هم مورد ارزیابی قرار نگرفته محفلی برای رانت و فساد جهت سرمایه گذاری در کلان شهرها گردیده است.


بیشتر بخوانید:


کلانشهرها به خصوص تهران با جمعیت فراوان و نیروی کار جوان بهترین نقطه برای ایجاد صنایع جدید و شرکت های دانش بنیان صنعتی هستند.

به گزارش صدای بورس، تقوامنش در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، مهمترین مانع شروع کار فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران صنعتی را مصوبه ممنوعیت صدور مجوز در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران که منجر به رانت و فساد و دلالی و خرید و فروش مجوز در تهران شده است دانست که ارایه برنامه عملیاتی شفاف جهت صدور مجوز در تهران و شهرهای بزرگ و اصلاح مصوبه مذکور با تامین نیازهای محیط زیستی پایدار و ایجاد کمربند سبز صنعتی را جزء اولویت های مهم ماههای اول مسئول وزارت صمت دولت کار و کرامت می داند تا فرمایش رییس منتخب جمهور مبنی بر اینکه حمایت از تولید با سخن نیست بلکه باید قانونی باشد به معنای واقعی اجرایی شود.

کد خبر 435655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =