۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
قیمت جهانی نفت (۱۴۰۰/۰۴/۲۲)

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال افزایش یافت و به به ۷۵ دلار و ۳۵ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۳۵ سنت رسید. دیروز نفت برنت شاهد نیم درصد ریزش قیمت بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که دیروز ۰.۶ درصد افت کرده بود، امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۳۴ سنت رسید.

در حالی که عرضه محدود و انتظار کاهش بیشتر حجم ذخایر نفت خام آمریکا سبب تقویت بازار شده است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود و بخشی از کاهش قیمت جلسه قبل را جبران کرد، هرچند که نگرانی ها از گسترش سویه جدید ویروس کرونا مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

توشیتاکا تازاوا تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «خوش بین در خصوص عرضه محدود و کاهش ذخایر نفت خام آمریکا سبب تقویت قیمت نفت شده است.»


بیشتر بخوانید:


وی افزود: «با این وجود، نگرانی از افزایش شیوع کرونا در جهان و نامشخص بودن سرنوشت طرح های افزایش تدریجی تولید اوپک پلاس سبب شده تا رشد قیمت محدود شود»

نتیجه نظرسنجی رویترز دیروز نشان داد که انتظار می رود حجم ذخایر نفت خام آمریکا برای هشتمین هفته متوالی کاهش یافته باشد و ذخایر بنزین نیز افت مشابهی را تجربه کند. طی چند هفته گذشته حجم ذخایر نفت خام آمریکا رو به کاهش بوده و در هفته منتهی به دوم جولای به پایین ترین رقم از فوریه ۲۰۲۰ رسیده است.

واردات نفت خام چین در ماه جولای نسبت به ماه می افزایش اندکی داشته اما نسبت به یک سال قبل یعنی زمانی که پالایشگاه ها اقدام به سریع خرید نفت ارزان جهت تامین نیاز ترمیم اقتصادی شدند کاهش قابل توجهی داشته است.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که سویه دلتای ویروس کرونا در حال گسترش است و بسیاری از کشورها هنوز واکسن کافی برای واکسیناسیون کارکنان بخش درمان خود را در اختیار ندارند.

منبع:‌ تسنیم

کد خبر 435631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =