سهامداران «مبین» ۱۸۰ تومان سود گرفتند

در مجمع عمومی سالانه شرکت مبین انرژی خلیج فارس، ۱۸۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

صدای بورس - زهرا مالمیر؛ مجمع عمومی سالانه شرکت فجر انرژی خلیج فارس صبح روز سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ با حضور ۸۳ درصد از سهامداران در محل هلدینگ خلیج فارس برگزار شد.

در این مجمع، مهدی فرزانه مدیرعامل این شرکت به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد.

مهدی فرزانه مدیر عامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس اظهار کرد: سال گذشته در بحث تولید سال موفقی را پشت سر گذاشتیم و نیازهای مشتریان را تامین کردیم.

سهامداران «مبین» ۱۸۰ تومان سود گرفتند

افزایش تولید در سال 99

وی گفت: بودجه ای که برای تولید در نظر گرفته شده بود در سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد محقق شد و شرکت نسبت به بودجه افزایش تولید نیز داشت.

در اکثر تولیدات و فروش سرویس های جانبی ۱۰۰ درصد برنامه محقق شده و در برخی نیز بیش از برنامه تولید و فروش شده است.
فرزانه تصریح کرد: یکی از مهمترین موفقیت های شرکت مبین انرژی خلیج فارس سال ۱۳۹۹ در زمینه توقف تولید و پایداری تولید اکثر مصرف کنندگان بوده است است.

در این سال در فاز یک شرکت های پتروشیمی نوری پتروشیمی جم پتروشیمی پردیس و فرسا شیمی، در فاز ۲ شرکت های پتروشیمی مروارید مهر پتروشیمی کاویان پتروشیمی مرجان پتروشیمی بوشهر پتروشیمی انتخاب و پتروشیمی تخت جمشید هیچ عنوان توقف تولیدی ناشی از قطع یوتیلیتی شرکت مبین انرژی خلیج فارس نداشتند.

مدیر عامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس در ادامه بیان کرد: در نگاه کلی و به عنوان یک دستاورد مهم این شرکت در کاهش چشمگیر توقف تولید و مصرف کنندگان در سال ۱۳۹۹ در مقایسه با ۵ سال گذشته رکورددار بوده که نتیجه ملموس آن پایداری و پیشین شدن تولید در سایر مجتمع های پتروشیمی همجوار بوده است.در سال ۹۹ به استثنای چند مورد معدود قطع آب کولینگ هیچگونه توقف تولید دیگری ناشی از قطع سرویس های جانبی به دیگر شرکت‌های منطقه وارد نشد، که از نکات بسیار بارز فعالیت تولیدی شرکت به شمار می رود .

دستاوردهای شرکت

وی در خصوص دستاوردهای مالی شرکت نیز بیان کرد: نهایی نمودن افزایش سرمایه، پیگیری مستمر موضوع تغییر در نحوه مصاحبه و تعیین نرخ های سرویس های جانبی از شورای رقابت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حمایت از سهم مبین در بازار سرمایه از طریق صندوق سبدگردانی، اخذ صورت تطبیق با شرکت پتروشیمی زاگرس بابت اختلاف حساب و.. از دستاوردهای مالی شرکت بوده است.

فرزانه اظهار کرد: در سال ۹۹ علاوه بر اینکه پایداری تولید در محوریت فعالیتهای شرکت قرار داشت به موازات آن پروژه ها و طرح های توسعه شرکت نیز با شتاب دنبال شد. این پروژه ها مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و کمبود منابع ارزی مدیریت شده بعد از انجام رسیدند. مهم‌ترین پروژه خاتمه یافته در این سال‌ را پروژه های ساخت و راه اندازی آب شیرین کن هفتم MED توسط شرکت فن نیرو با ظرفیت تولید ۳۱۲ متر مکعب در ساعت، پیگیری و تکمیل ساخت و راه اندازی یک دستگاه بویلر ۳۵۰ تن در ساعت توسط شرکت آذرآب و... تشکیل می دهند.

این شرکت در راستای افزایش توان داخلی در تولید قطعات یدکی تجهیزات و کاهش وابستگی به منابع خارجی از سال‌های گذشته نسبت به سازماندهی واحدی تحت عنوان مهندسی ساخت و خودکفایی اقدام نموده است.
نمونه‌ای از این همایش در نمایشگاه دستاوردهای تولیدکنندگان داخلی در بهمن ماه ۹۹ در جزیره کیش، انعقاد چندین توافق‌نامه همکاری با سازندگان مطرح داخلی جهت ساخت روتور کمپرسورهتی MAC، سل های کلرزنی و .. به ارزش تقریبی ۱۴۰ میلیارد تومان بود.
همچنین سایر اقدامات انجام شده در سال ۹۹، کسب رتبه ۳۸ در بین صد شرکت برتر و رتبه دوم انرژی سازمان مدیریت صنعتی، مدیریت در کنترل ویروس کووید ۱۹، اخذ رتبه نخست و دریافت ۱۰ تندیس طلایی در همایش مسئولیت های اجتماعی در سطح کل صنعت نفت بوده است.

اقدامات آتی مبین

مهدی فرزانه در خصوص اقدامات پیش رو و در سال جاری گفت: پیگیری اصلاح فرمول شورای رقابت بابت نرخ‌های سرویس جانبی، پیگیری معافیت ماده ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم، پیگیری جهت تامین مالی پروژه آپادانا به صورت مستقیم و غیر مستقیم، پیگیری پروژه استقلال سیستم ام اس پی در نیروگاه، امکان سنجی و شروع سرمایه گذاری جهت تامین یوتیلیتی مورد نیاز طرح های توسعه شرکت‌های آریاساسول، پارس و پارسیان سپهر، آغاز فاز دوم تویض لوله‌های ‏grp در واحد آبگیر، به روز رسانی و یکپارچه سازی سیستم اعلان و اطفاء حریق، مهندسی واحد آب شیرین کن Ro، شروع بهسازی و بازسازی سازه های عظیم بتنی واحد آبگیر و خطوط ارتباطی، اصلاح ساختار و چابک سازی زنجیره تامین قطعات تئاتر حیاط انبار ها در راستای استمرار تولید، استقرار تدریجی و مرحله به مرحله مدیریت دارایی های فیزیکی و سیستم Erp از اقدامات شرکت تا پایان سال جاری خواهد بود.

در مراسم این مجمع صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت .

موسسه دش و همکاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و تدوین همکاران به‌عنوان بازرس علی‌البدل و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

همچنین در پایان تقسیم سود ۱۸۰۰ ریال به ازای هر سهم، مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

کد خبر 435613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =