مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی امروز ۱۹ تیر ۱۴۰۰

 جدول تغییرات نرخ سود بین‌بانکی نشان می‌دهد که نرخ سود در این بازار از ۱۹.۷۶ درصد در اردیبهشت ماه امسال به ۱۷.۹۵ درصد در تیرماه کاهش یافته است.

1. افت ۱۱هزار و ۳۰۶ واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۰هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۰۲ درصد افت کرد.

2. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس هم در پایان معاملات به حدود 5 هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان رسید.

3. در اولین روز معاملاتی هفته سوم تیر، ۱۵ نماد زبینا، رمپنا، ثپردیس، ولکار، کاذر، شصدف، بپیوند، دسانکو، ونیرو، وهور، آبادا، خزر، زمگسا، زکشت و زشگزا معاملات مشکوک داشتند.

4. به گزارش اتحادیه طلا و جواهر، قیمت هر قطعه سکه تمام به ۱۰ میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید. نیم سکه ۵ میلیون و ۶۵۰هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰هزار تومان است.

5. تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز میزبان دادوستد ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم بود. در این تالار ۲ هزار و ۳۳۵ تن مواد پلیمری، ۱۵ هزار و ۷۴۸ تن مواد شیمیایی، ۱۶ هزار تن لوب کات و یک هزار و ۳۲۶ تن PDA TAR معامله شد.

6. هیئت مدیره فرابورس ایران افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی را برای تصویب نهایی به مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام پیشنهاد داده است.

7. جدول تغییرات نرخ سود بین‌بانکی نشان می‌دهد که نرخ سود در این بازار از ۱۹.۷۶ درصد در اردیبهشت ماه امسال به ۱۷.۹۵ درصد در تیرماه کاهش یافته است.

8. یک کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه اگر برجام احیا نشود،دولت تا پایان امسال با کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی روبرو خواهد شد،گفت: وابستگی شدید اقتصاد ایران به نفت باید هرچه زودتر قطع شود.

9. جهانبخش راهداری، رئیس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در مورد شایعات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون حادثه اخیر انفجار در اهواز گفت: نباید هیچ پیش داوری صورت بگیرد تا واحدهای فنی و تخصصی و سایر واحدهای مرتبط که در منطقه حضور دارند، ابعاد حادثه را بررسی و گزارش کنند.

10. حمیدرضا کشفی‌، معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب کشور درخصوص قطع آب گفت: در برخی مناطق که چاه‌ها مستقیم به شبکه وصل شدند و تامین آب از چاه صورت می‌گیرد، ممکن است قطع برق منجر به قطع آب شود اما خبر منتشر شده مبنی بر جیره‌بندی آب صحت ندارد.

11. منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه موضوع کمبود برق به یک بحران ملی تبدیل شده است، افزود: در اصفهان، صنایع با کمبود آب مواجه بودند، کمبود برق امروز مزید علت شده است.

کد خبر 435498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =