۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
میوه ارزان شد

با توجه به گرمای هوا و ازدیاد عرضه، قیمت میوه‌های مختلف ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صدای بورس، مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار ضمن صحبت‌های بالا از کاهش قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: ازدیاد عرضه و گرمای هوا مزید بر علت شده تا قیمت میوه و سبزی به عنوان کالای سریع الفساد کاهش یابد.

او با اشاره به اینکه قیمت هلو، گیلاس و زردآلو در بازار ۲۰ درصد کاهش یافته است، افزود: رصدها نشان می‌دهد که به طور متوسط قیمت تمامی محصولات ۱۵ درصد در بازار کاهش داشته و همواره پیش بینی می‌شود که در هفته آینده، قیمت مجدد به علت گرمای هوا ۵ درصد کاهش یابد.


بیشتر بخوانید:


دارایی نژاد قیمت هر کیلو هلو را ۶ تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو آلبالو ۸ تا ۱۵ هزار تومان، سیب گلاب ۸ تا ۱۸ هزار تومان، پرتقال کوهی ۸ هزار تومان، گیلاس صورتی ۱۲ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۳۰ هزار تومان، آلو قطره طلا ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان، آلو سانتریزه ۸ تا ۱۵ هزار تومان، زردآلو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان و هلو انجیری ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت شلیل خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو شلیل در میدان مرکزی ناشی از کمبود عرضه ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان است که با ازدیاد عرضه در هفته آتی، قیمت کاهش می‌یابد.

به گزارش صدای بورس، او قیمت هر کیلو خیار گلخانه را ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلو خیار رسمی ۶ هزار تومان و خیار درختی ۸ هزار تومان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 435478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =