رئیسی چه کسی را برای پست وزارت اطلاعات منصوب می‌کند؟

وزارت اطلاعات یکی از وزارتخانه‌های مهم است که فردی که سکان آن را بر عهده بگیرد، نشاندهنده سوگیری رفتار امنیتی و سیاسی دولت خواهد بود.

به گزارش صدای بورس، وزارت اطلاعات یکی از وزارتخانه‌های مهم است که فردی که سکان آن را بر عهده بگیرد، نشاندهنده سوگیری رفتار امنیتی و سیاسی دولت خواهد بود. یکی از نام‌های مطروحه سید محمود نبویان است؛ نماینده مجلس که ریاست ستاد انتخاباتی رئیسی در مازندران را بر عهده داشت. او از منتقدان برجام و از اعضای جبهه پایداری است که به نزدیک بودن با مرحوم مصباح یزدی شهرت دارد.


بیشتر بخوانید:

کرونا حباب سکه را خالی کرد


دیگر نامی که شنیده می‌شود مصطفی پورمحمدی است؛ از افرادی که آشنایی‌اش با رئیسی به دهه ۶۰ برمی‌گردد. او از اعضای جامعه روحانیت مبارز هم است؛ همان گروه سیاسی که از روحانیون محافظه‌کار تشکیل شده و رئیسی هم عضوی از آن است. او در دولت‌های احمدی‌نژاد سابقه سه سال وزارت کشور را هم دارد. پس از کنار رفتن از وزارت کشور احمدی‌نژاد یعنی از سال ۸۷ تا ۹۲ رئیس سازمان بازرسی کل کشور شد.

به گزارش صدای بورس، علی عبدالهی رئیس حفاظت قوه قضائیه هم از دیگر نام‌هایی است که در این بین برای وزارت اطلاعات مطرح شده است؛ چهره‌ای که آنچنان رسانه‌ای نیست ولی جایگاه مهمی در قوه قضاییه دارد.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 435444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =