افق پیش روی بازار مثبت است/پیش بینی بازار فردا ۱۵ تیر ۱۴۰۰

شاخص کل بورس تهران در انتهای معاملات امروز دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ با رشد بیش از ۱۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحد رسید.

صدای بورس_ حسین حریریان؛ بازار سهام امروز رشد قابل ملاحظه ای داشت و بازار بسیار مناسبی را دیدیم. در عرصه جهانی بازگشایی بازارها همزمان با رشد قیمت نفت و مواد خام خبر خوبی برای بازار بود.

همایون دارابی، مدیرعامل شرکت سبدگردان داریوش گفت: با توجه به اینکه نرخ سود بین بانکی نزدیک به ۱.۵ درصد کاهش داشته از سوی دیگر نرخ دلار نیز با ثبات نسبی همراه شده و وضعیت متغیرهای کلان موثر بر بازار سرمایه در حال بهبود است باید به روند بازار امیدوار بود.

این فعال بازار سرمایه درباره افق پیشروی بازار با خبرنگار صدای بورس بیان کرد: وضعیت کلی بازار در حال بهبود است، بخشی از نقدینگی با اعتبارات و بخش دیگر از طریق خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت در حال تامین است و به سمت بازار سهام سرازیر می‌شود، در هفته گذشته روند پیوسته از ورود پول جدید و خروج پول‌های پارک شده را تجربه کردیم.

وی روند بازار را در ابتدای هفته این چنین تشریح کرد: بازار در روز شنبه و به طور خاص یکشنبه اصلاح را به خود دید ولی با توجه به نقدینگی قابل ملاحظه در بازار این اصلاح عمقی پیدا نکرد و بازار امروز آن را بازپس گرفت.


بیشتر بخوانید:


دارابی با اشاره به حضور در فصل مجامع ادامه داد: اکثر نمادها از جمله «باما» بعد از مجامع بازگشت خوبی به بازار داشتند، نماد تنگویان هم تقسیم سود خوبی انجام داده است و با صف خرید مواجه شد این موارد نشانگر بهبود روند بازار است، بازار در حال تغییر شرایط کلی خود بوده و به نظر می‌رسد که وضعیت نزولی ۷-۸ ماهه در حال سپری شدن است.

مدیرعامل شرکت سبدگردان داریوش در انتها توصیه کرد: سرمایه‌گذاران و کسانی که وارد بازار سهام می‌شوند مستقیم ورود نکنند و از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و ایجاد سبدهای اختصاصی سرمایه‌گذاری استفاده کنند و محتاط تر باشند، اما در مجموع تحولات در حال حاضر رویکردی و افق مثبتی را نشان می‌دهد که امید به پایداری این شرایط است تا مقداری زیان معامله‌گرها جبران شود.

کد خبر 435254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =