۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
«غکورش» ۳۳۰ تومان سود ساخت

امروز یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع غذایی کوروش با حضور ۹۰ درصد از سهامداران برگزار و ‌ مبلغ ۳۳۰۰ ریال سود بین سهامداران تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، کورش منتصر مدیرعامل این شرکت در این مراسم گفت: شرکت با حفظ کیفیت، ۱۶ درصد سهم بازار روغن‌های کشور را به خود اختصاص داده و رتبه اول در بازار روغن های مایع کل و خانوار را کسب کرده است.

تولید این شرکت در سال ۱۳۹۴ معادل ۳۶.۰۰۰ تن بوده و سال ۱۳۹۹، ۲۹۳.۰۰۰ تن بوده است بنابراین افزایش تولید چشمگیری داشته است.

بهره‌مندی از شرکت‌های بزرگ و معتبر در زنجیره توزیع و پخش، دارا بودن بیش از ۲۷۰۰ شعبه فروشگاه و ۱۶ انبار در سطح کشور در پلتفرم اکالا و ۳۱ شعبه پخش در سطح کشور توسط شرکت گلرنگ پخش، دارا بودن بازار جدید مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم، هایپر فامیلی و فروشگاه‌های سراسری سورنا و فروش اینترنتی محصولات در پلتفرم اکالا از مزیت‌های رقابتی این شرکت است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه محصول روغن بعنوان یکی از کالاهای اساسی و استراتژیک در صنعت غذاست و به عنوان ماده اولیه در بسیاری از صنایع به کار گرفته می‌شود. این محصول مادر، نیاز امروز تمام جامعه و اقشار با سطح درآمد متفاوت است و جایگاه مناسبی در اقتصاد کشور دارد. اما اعمال تحریم‌ها و صدور سیاست‌های ارزی و تجاری از فروردین ماه ۱۳۹۷ صنعت روغن را با چالش‌های اساسی روبرو کرده است.

این شرکت باتوجه به تولید کالای استراتژیک در ایران، همواره از حمایت سیستم بانکی و سازمان‌های دولتی برخوردار بوده و توانسته است بخشی از مشکلات خود را از طریق بانک‌های مختلف حل و فصل نماید. باتوجه به اینکه عمده مواد اولیه مصرفی شرکت از قبیل روغن خام و قطعات یدکی از منابع خارجی تأمین می‌ شوند، بنابراین ریسک عمده شرکت تأمین به موقع آنها می‌باشد. شرکت صنعت غذایی کورش در حال حاضر حدود ۱۵.۷۴% بازار کشور را در اختیار داشته و در این زمینه رتبه دوم را در بین شرکت‌های تولید کننده روغن ایران را دارا است. استراتژی شرکت تثبیت جایگاه نخست روغن مایع خانوار و رسیدن به حداکثر سود از طریق کاهش هزینه‌ها و همچنین تولید محصولات جدید با دانش فنی به روز است، می‌باشد.

شرکت در سال مالی آتی با اهداف افزایش تولید، تکمیل زنجیره تأمین و تولید، رشد سهم بازار و افزایش حاشیه سود سالانه در راستای تولید محصولات جدید با کیفیت و حافظ سلامت و مطابق با سیاست‌های وزارت بهداشت مبادرت می‌ورزد.

گزیده اطلاعات مالی شرکت به شرح زیر است:

«غکورش» ۳۳۰ تومان سود ساخت

صورت سود و زیان شرکت به شرح زیر است:

«غکورش» ۳۳۰ تومان سود ساخت

شرکت در سال مالی مورد گزارش به مبلغ ۱.۴۶۸.۹۴۳ میلیون ریال در سهام شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. سرمایه‌گذاری در سهام سایر شرکت‌ها در تاریخ ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ به شرح زیر است:

«غکورش» ۳۳۰ تومان سود ساخت

رشد فروش صنعت مذکور در سال جاری نسبت به سال قبل با توجه به اقلام مقایسه‌ای صورت‌های مالی قابل توجه است. شرکت در بین شرکت‌های فعال در این صنعت با حجم فروش معادل مبلغ ۲۸.۹۵۵.۹۹۳ میلیون ریال در رده دوم قرار دارد. همچنین سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح زیر است:

«غکورش» ۳۳۰ تومان سود ساخت

در سال مالی مورد گزارش منبع اصلی نقدینگی شرکت از محل عملیات شرکت و دریافت تسهیلات از بانک‌های دولتی و خصوصی برای تأمین خرید مواد اولیه به‌خصوص واردات روغن خام و خرید از داخل بوده است.

صورت تطبیق سود عملیاتی با جریان خالص ورود وجه ناشی از فعالیت‌های عملیاتی به شرح زیر است:

«غکورش» ۳۳۰ تومان سود ساخت

ارائه محصولات جدید و سلامت محور، افزایش سهم بازار در بخش صنف و صنعت، افزایش سهم شرکت از روغنی کشی دانه‌های روغنی و ورود به بازار کنجاله و نهاده‌های دامی اهداف و راهبردهای آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات است و راهبردهای مدیریتی برای دستیابی به اهداف شامل: اهتمام در تولید محصولات سلامت محور، افزایش سهم بازار شرکت به ۳۰ درصد، ارتقا سطح سیستم‌های اطلاعاتی شرکت، رعایت استانداردهای زیست محیطی، تکمیل زنجیره ارزش و تکمیل فرآیند تولید به مصرف، کنترل هزینه‌های بهای تمام شده و مدیریت هزینه، افزایش سهم روغن کشی در فرآیند تأمین روغن خام، بهبود فرآیندهای کنترل داخلی و افزایش سهم واردات نهاده‌های دامی است.

در پایان مراسم پس از تصویب صورت‌های مالی، ۳۳۰ تومان سود به ازای هر سهم تخصیص یافت و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و موسسه حسابرسی فرازمشاور دیلمی پور به عنوان حسابرس اصلی و شاخص اندیشان به عنوان بازرس علی البدل تعیین شدند.

کد خبر 435152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =