کدام شهرها باید قرنطینه شوند؟

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

به گزارش صدای بورس، به گزارش وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را به شرح زیر اعلام کرد:

از دیروز تا امروز ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۳۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۵۶۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۱۸ هزار و ۸۶۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون دو میلیون ۸۸۹ هزار و ۹۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

۳۱۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۲۳ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۶۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

تاکنون ۴ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۴۱۹ نفر دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۷۰۷ هزار و ۶۳۴ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۵۳ دوز رسید.

بیشتر بخوانید

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به شرایط بحرانی ایجاد شده در سیستان و بلوچستان، ضرورت دارد تعطیلی دو روزه استان یک هفته دیگر تمدید شود.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: سیستان و بلوچستان یک هفته تعطیل شود

حسینعلی شهریاری ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونای سیستان و بلوچستان که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی ایجاد شده در سیستان و بلوچستان در پی شیوع کرونا ویروس، ضرورت دارد تعطیلی دو روزه استان یک هفته دیگر تمدید شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مردم سیستان و بلوچستان نگران هستند و این نگرانی صحیح است چرا که در حال حاضر همه تخت‌های بیمارستانی استان پر شده و بنده حجم بالایی از پیام‌های مردمی دارم که خواستار تعطیلی استان هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اتخاذ تصمیم برای تعطیلی یک هفته‌ای بهترین راه کنترل شرایط است و بنده انتظار دارم وزارت بهداشت و استانداری با درک شرایط موجود این امر را محقق کنند.

منبع: تسنیم

کد خبر 435021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =