«فخوز » ۸۰۰ ریال به ازای هر سهم تقسیم کرد

مجمع عمومی سالیانه شرکت فولاد خوزستان با حضور اکثریت سهامداران،امروز (چهارشنبه نهم تیرماه) برگزار و ۸۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، در ابتدای مجمع گزارش هیئت مدیره قرائت شد و در این گزارش به بررسی وضعیت شرکت و اهداف و شرکت های زیرمجموعه پرداخته شد.

محمد مهدی مومن‌ زاده رئیس مجمع عادی سالیانه فولاد خوزستان گفت: شرکت فولاد خوزستان در نسبت های مالی و عملیاتی و حمایت از سهامداران، رتبه اول در میان شرکت های فلزات اساسی در کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ سیاست هیات مدیره حمایت حداکثری از سهامداران بود. در سال ١٤٠٠ نیز بازار گردانی و خرید سهام خزانه مهم‌ ترین اقدام در جهت حمایت از سهامداران بود.

جمشید ملارحمان نماینده سازمان ایمیدرو نیز در این مجمع بیان کرد: شرکت فولاد خوزستان سرآمد شرکت‌ های صادرات‌ محور کشور است و در تامین مواد اولیه باید به سمت بازارهای بین‌المللی حرکت کرد.

امین ابراهیمی، مدیرعامل مجتمع فولاد خوزستان در این مجمع گفت: ۱۰ میلیون کسری آهن اسفنجی و ۳۹ میلیون تن کسری سنگ آهن در کشور داریم. به دلیل کسری مواد اولیه سرمایه گذاری در تامین مواد اولیه الویت است.

وی افزود: تمرکز طرح های توسعه فولاد نزدیک آب های آزاد است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۴، ۸۰ درصد تولید کنندگان سنک آهن، فولاد ساز می شوند که موجب چالش در تامین مواد اولیه است.

ابراهیمی درباره خریداری سهام شرکت فولاد اکسین به سهامداران توضیح داد: به دنبال تملیک اکسین برای تکمیل زنجیره خود در بحث نورد گرم و ایجاد یک کارخانه کنسانتره هستیم.

وی گفت:اسلب در پساکرونا کالای اقتصادی شناخته می شود. این تغییر سبد پتانسیل سودآوری دارد.

بر اساس این گزارش، هیئت مدیره «فخوز» اعلام کردند که برای این شرکت برنامه افزایش سرمایه وجود دارد.

مدیرعامل مجتمع فولاد خوزستان با بیان اینکه در سه ماهه اخیر ۲۰ درصد پیشرفت در پروژهای خود داشتیم، تصریح کرد: اولویت های شرکت شامل تامین پایدار کنسانتره، تکمیل زنجیره ارزش، تامین پایدار انرژی و بازاریابی استراتژیک است.

ابراهیمی بیان کرد: به دنبال تولید محصولات ساختمانی هستیم. یکی از اهداف ما در تولید اسلب عریض در راستای این امر است.

وی تاکید کرد: میزان هزینه حمل در فولاد خوزستان مزیت رقابتی است.


بیشتر بخوانید: پیامک قطع یارانه نقدی صحت ندارد


مدیرعامل مجتمع فولاد خوزستان گفت: الکترود در دو سایز ۴۵۰ و ۶۰۰ استفاده می کنیم. ۸۰۰۰ تن در سال مصرف داریم. برای ۳۵ روز موجودی داریم. با برنامه خرید موجودی به سقف استراتژیک می رسد.

ابراهیمی در پایان با اشاره به وضعیت صادرات محصولات «فخوز» تصریح کرد: در صادرات به دلیل تحریم مجبوریم به صورت fob بفروشیم. بیلت در منطقه بیشتر است و راحت تر تحریم را دور می زنیم. برنامه داریم به نرخ های جهانی نزدیک شویم.

همچنین رئیس مجمع شرکت فولاد خوزستان در این مجمع گفت: با وجود همه چالش ها در اکثر نسبت های مالی در رتبه اول صنعت هستیم. این کیفی سازی عملکرد مدیران را نشان می دهد.

وی ادامه داد: هیات مدیره علاوه بر این، به بازارگردانی و خرید سهام خزانه نیز اقدام کرده است. بازدهی نماد ما نسبت به صنعت و شاخص کل بیشتر بوده و امروز طوری تصمیم می گیریم که سهم حمایت شود.

مشهدی زاده، مدیر مالی مجتمع فولاد خوزستان در این مجمع گفت: برای تکمیل زنجیره ارزش، تملک فولاد اکسین را داریم.

مدیر مالی «فخوز» تصریح کرد: پیش بینی پیشرفت ۸۰ درصدی در فولاد شادگان داشتیم که در سال ۹۹ محقق نشد اما در خرداد ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهیم رسید. فولاد شادگان بر اساس سیاست های ایمیدرو برای پیشرفت و پرداخت دیون عمل خواهد کرد.

مشهدی زاده درباره گاهش پیشرفت پروژه احیا مستقیم توضیح داد: در سال ۹۹ به برنامه اولیه طرح احیا، چند کار مثل احداث انبار آهن اسفنجی یا احداث راه ها اضافه شده که موجب کاهش درصد پیشرفت شد.

گفتنی است در مجمع فولاد خوزستان تقسیم ۸۰۰ ریال سود نقدی (معادل ۳۵ درصد سود) تصویب شد.

کد خبر 434988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =