بازگشت وال استریت به مدار صعودی

بعد از روند نزولی روز گذشته، همه شاخص های مهم بورسی در اروپا و آمریکا صعود کردند.

به گزارش صدای بورس، پس از گذشت حدود دو سال از درگیری جهانی با ویروس کرونا، اکنون شاهد بازگشت مجدد شاخص های مهم بورسی به سطوح قبل از بحران هستیم.

این امیدواری در بین معامله گران ایجاد شده است که کم کم کابوس کرونا به پایان برسد و شاهد یک دوره شکوفایی جدید باشیم. با این حال هنوز کرونا جایگاه ویژه ای در محاسبات ریسک معامله گران دارد به ویژه آنکه برخلاف کشورهای توسعه یافته، وضعیت واکسیناسیون در بسیاری از نقاط هنوز مطلوب نیست.

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۳ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۳۲۸.۱۷ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۴ درصد افزایش تا سطح ۴۲۹۲.۳۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۲ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۵۳۱.۸۸ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

سهامداران دارایکم و پالایشی یکم ببینند


بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۱ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۸۷.۵۵ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۸۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۶۹۰.۵۹ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۱۴ درصدی در سطح ۶۵۶۷.۴۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۰۲ درصد بالا رفت و به ۸۹۱۵.۱۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با کاهش ۰.۸۱ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۸۱۲.۶۱ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۹۴ درصد پایین رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۹۹۴.۱۰ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۱.۱۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۱۹۰.۵۴ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۸ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۷۳۰۱.۲۴ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

کد خبر 434955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =