۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
خودرویی زیباتر از فراری

در این گزارش با خودرویی منحصربه‌فرد آشنا می‌شوید.

کانورتیبل خوش فرم پورتوفینو M با ۶۱۲ اسب بخار قدرت می‌تواند در سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

کانورتیبل خوش فرم Portofino M در پایین ترین سطح مدل فراری قرار دارد و مانند مدلی که برای سال ۲۰۱۸ جایگزین کرد، موتور آن نیز در قسمت جلوی خودرو قرار دارد. Portofino M همه امکاناتی که قرار است یک فراری داشته باشد را دارد؛ این خودرو قدرتمند و سریع است. V-۸ توربوی دوقلو آن ۶۱۲ اسب بخار قدرت دارد (در مقایسه با ۵۹۱ مدل سال گذشته) و می تواند در سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

صندلی عقب و صندوق عقب خیلی مناسب نیست اما نقطعه ضعفی در فروش فراری نخواهد بود. اگر رانندگی در فضای باز مورد علاقه شما نیست، فراری یک کوپه با پایه پورتوفینو را در محدوده زیر ۲۵۰ هزار دلار ارائه می‌دهد که ممکن است بیشتر به سلیقه شما نزدیک باشد.

Ferrari در اواخر امسال پورتوفینو به روز شده را عرضه خواهد کرد. این خودرو هیجان انگیز که Portofino M نامیده می‌شود قدرت بیشتری نسبت به مدل سال گذشته غیر M دارد که فراری دیگر آن را نمی‌فروشد. علاوه بر این در پورتوفینو یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دو کلاچه وظایف تعویض را از واحد هفت سرعته به عهده می‌گیرد. به علاوه، صندلی‌های در دسترس با تهویه و گرم کننده گردن مطمئنا تجربه رانندگی را برای خریداران بهبود می‌بخشد.

کانورتیبل Portofino M؛ خودرویی خوش چهره از فراری با  ۶۱۲ اسب بخار قدرت

در دنیایی که برخی از مارک‌های پیشرفته مانند پورشه خودروهای هیجان انگیزی را ارائه می‌دهند، فراری با محدود کردن نمونه ها، انتخاب را ا آسان تر می‌کند. حتی نسخه ۵۹۱ اسب بخاری سال ۲۰۲۰ این خودرو را متوقف کرد و مجموعه Portofino را با یک مدل حفظ کرد. در نسخه اختیاری مشخصاتی از جمله صندلی‌های جلوی گرم شونده به همراه تهویه و گرمایش ارائه می شود. همچنین موارد دیگری از جمله کروز کنترل تطبیقی ، پرتوی اتوماتیک و موارد دیگر اضافه شده است.

کانورتیبل Portofino M؛ خودرویی خوش چهره از فراری با  ۶۱۲ اسب بخار قدرت

فراری زیرپایی آلومینیومی و نمایشگر سرنشین را ارائه می‌دهد، اما نیاز چندانی به آن‌ها وجود ندارد. فراتر از این چند گزینه، آنچه باقی می‌ماند انتخاب رنگ بدنه، فضای داخلی، کولیس ترمز و لوله‌های اگزوز و همچنین طراحی چرخ‌ها است.

در زیر کاپوت کشیده Portofino M یک موتور توربوی توئین توربو ۳.۹ لیتری V-۸ قرار دارد که ۶۱۲ اسب بخار قدرت دارد که این ۲۱ اسب بیشتر از ماشین ۲۰۲۰ است. مانند گذشته، این موتور ۵۶۱ پوند فوت گشتاور به چرخ‌های عقب می‌فرستد، اما آن را به جای هفت سرعته سال گذشته، از طریق یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه دو سرعته هدایت می‌کند.

کانورتیبل Portofino M؛ خودرویی خوش چهره از فراری با  ۶۱۲ اسب بخار قدرت

اگرچه فرمان الکتریکی آن بازخورد رضایت بخشی را ارائه می‌دهد، اما این تنظیمات به اندازه آنچه که خودروهای اسپرت پورشه ارائه می‌دهند جذاب نیست. هر ۲۰۲۱ Portofino همچنین دارای ترمزهای سرامیکی کربنی است که اطمینان حاصل می‌کند این تور گراندوی سنگین ۳ برابر متوقف می‌شود.

با این حال، باید به نرمی اولیه پدال ترمز عادت کنیم. فراری در تلاش برای کمک به بهبود احساس بد آن، حرکت با پدال روی M محدود کرد. فراری فضای داخلی Portofino M را با چرم مجلل پوشانده و صندلی‌های جلویی قابل تنظیم با ۱۸ جهت که تازه با تهویه و فناوری گرم کننده گردن در دسترس هستند، راحتی و پشتیبانی کافی را فراهم می‌کنند.

کانورتیبل Portofino M؛ خودرویی خوش چهره از فراری با  ۶۱۲ اسب بخار قدرت

فراری کانورتیبل با جفت صندلی‌های کوچک خود در پشت سرنشینان جلو می‌تواند حداکثر چهار نفر را جابجا کند. صندوق عقب Portofino چندان مناسب نخواهد بود و فضای ذخیره سازی داخل کابین بسیار ناچیز است. یک محفظه کوچک در جلوی کنسول وسایل کوچک را در خود جای می‌دهد و حتی جایی برای نگهداری یک نوشیدنی در این نزدیکی وجود دارد.

سیستم سرگرمی در فراری مانند یک لاستیک اضافی در بیوک است. نصب فناوری Portofino به اندازه کافی مدرن به نظر می‌رسد، یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی در مرکز داشبورد نصب شده است. همچنین فراری یک صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی اختیاری را ارائه می‌دهد که رو به روی سرنشین صندلی جلو قرار دارد و به وی امکان می‌دهد داده‌های عملکرد را مشاهده کرده و سیستم ناوبری خودرو را اداره کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 434949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =