لحظه به لحظه با بازار سهام ۷ تیر ۱۴۰۰

امروز بازار سرمایه در نیم ساعت ابتدایی معاملات با روندی منفی آغاز به کار کرد و نمادهای شاخص‌ساز هم تاثیری منفی در شاخص کل گذاشتند.

به گزارش صدای بورس شاخص کل بورس بعد از سه روز پیاپی با تحرکات مثبت امروز کار خود را با ریزش ۴۴۷ واحدی آغاز کرد و در کانال یک میلیون و ۲۳۶ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن هم امروز منفی بود و در محدوده ۳۸۲ هزار واحد قرار گرفت. امروز ارزش معاملات در نیم ساعت ابتدایی شروع بازار به ۱۳۸ میلیارد تومان رسید.

لحظه به لحظه با بازار سهام ۷ تیر ۱۴۰۰

در نیمه اول معاملات گروه‌ها و نمادهای شاخص‌ساز با روندی منفی آغاز به کار کردند و «شستا» امروز در صدر نمادهای منفی و موثر بر شاخص کل قرار گرفته است.

بیشترین تراکنش‌ها تا این لحظه از بازار برای «ومدیر»، «شستا» و «برکت» ثبت شد.

گروه بانکی و سرمایه‌گذاری مثل نمادهای «وبصادر» و «وبانک» امروز با رنج مثبت و با رشد همراه شده‌اند. گروه نفتی و شیمیایی هم امروز با نوسانات منفی و افت قیمت در بازار همراه شده‌اند.

ساعت ۸:۵۰

صف خرید:

ومدیر ۳۴۲ میلیون سهم

شستا ۳۲۵ میلیون سهم

والبر ۷۹ میلیون سهم

سفارش ۱۲ میلیون سهم

ساعت ۹:۱۹

در گروه خودرو و قطعات، نماد های خشرق، خریخت و خموتور رشد بیش از ۴ درصدی قیمت را تجربه می کنند. خساپا مماس بر صفر معاملاتی در قیمت ۱۹۲ تومان سبز پوش دنبال می شود. خودرو در محدوده ۲۱۷ تومان در حال معامله است. خپارس در مدار منفی دنبال می شود.

ساعت ۹:۲۰

صف فروش ۳۰ میلیونی در نماد برکت مشاهده می شود.

ساعت ۹:۲۲

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه گروه بانک، نماد وبصادر حوالی صفر تابلو با نوسانات منفی همراهست. وبملت در قیمت ۴۱۱ تومان با افت حدود ۱ درصدی دنبال می شود. وتجارت در محدوده ۲۵۳ تومان مماس بر صفر معاملاتی در حرکت است. وپست تک نماد سبز پوش گروه است که رشد نزدیک به ۲ درصد قیمت را داراست.

ساعت ۹:۲۴

نفتی ها نیز امروز در تالار بورس با گرایش منفی نوسان قیمت را تجربه می‌کنند. در این میان شبریز، شسپا و شرانل با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت داد و ستد می شوند. شپنا، شتران، شبریز، شسپا، شاوان و شنفت منفی و متعادل اند.

ساعت ۹:۲۵

شیمیایی ها نیز با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه می‌کنند. در این میان نوری، شاراک، شیران، جم و کلر مثبت و متعادل اند. پترول، شگویا، تاپیکو، آریا و فارس نیز منفی و متعادل معامله می‌شوند. شصدف و شتوکا نماد های مورد توجه گروه اند.

ساعت ۹:۴۸

فلزات اساسی نیز امروز در تالار بورس با گرایش منفی داد و ستد می شوند. در این میان فملی، فولاد، ذوب، فخوز، فجر و کاوه مثبت و متعادل اند. فاسمین، فروی، کویر، زنگان و فسپا منفی و متعادل معامله می‌شوند. فزرین، فولاژ و فولای نیز نماد های پر تقاضای گروه اند.

ساعت ۱۰:۰۱

بیشترین حجم معاملات 

ومدیر ۵۱۱.۶ میلیون سهم

شستا ۳۴۹.۷ میلیون سهم

خساپا ۳۳۵.۴ میلیون سهم

وتجارت ۳۲۸.۲ میلیون سهم

خودرو ۲۰۹.۵ میلیون سهم

ساعت ۱۰:۰۷

نبض مثبت در مخابراتی ها محسوس است.نماد همراه مثبت و متعادل و اخابر نماد پر تقاضای گروه است.

ساعت ۱۰:۲۷

نماد کحافط تک نماد مثبت و متعادل کاشی و سرامیکی ها است.

ساعت ۱۱:۱۳

اطلاعات بازار سرمایه تا این لحظه:

شاخص کل ۱,۲۴۲,۸۴۲

۴۳۵۴.۵۲ واحد مثبت

ارزش بازار ۴۹,۵۷۵,۳۹۹ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۴۲,۳۲۱ میلیارد ریال

حجم معاملات ۵.۸۶۴ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

شستا ۲۱۸۰ واحد مثبت

کچاد ۱۰۹۹ واحد مثبت

وتجارت ۶۱۵ واحد مثبت

وبملت ۵۵۳ واحد مثبت

جم ۵۳۹ واحد مثبت

اخابر ۵۰۵ واحد مثبت

فارس ۴۹۷ واحد منفی

ساعت ۱۱:۲۰

بیشترین حجم معاملات:

ومدیر ۵۳۷.۸ میلیون سهم

وتجارت ۴۷۷.۷ میلیون سهم

خساپا ۴۷۵.۵ میلیون سهم

شستا ۴۱۴.۳ میلیون سهم

خودرو ۳۵۰ میلیون سهم

ساعت ۱۲:۳۰

رشد پنج هزار و ۲۶۱ واحدی شاخص کل (۰.۴درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۳هزار واحدی قرار داد، شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۰۳درصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۶هزار و ۴۹۰میلیارد تومان رسید و حدود ۱۳۵میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی اتفاق افتاد.

همچنین رشد بیش از سه درصد ۱۲۸ نماد و افت بیش از سه درصد ۲۰۶ نماد را در تالار بورس شاهد بودیم.

در بازار سرمایه امروز حقیقی‌ها حدود ۱۳۵ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۴۹۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۶درصد یعنی پنج هزار و ۵۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «سرمایه‌گذاری»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «فلزات اساسی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد شستا،ومدیر و ومعادن لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به شپنا، اپال و تاپیکو معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی حدود ۱۰۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی پالایش نفت اصفهان با برتری حدود ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۰ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۴ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۴۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۹۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 434852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =