روزهای خوش تکرار می‌شود

با وجود ریزش شاخص کل، وضعیت ارزش و حجم معاملات رو به بهبود بوده است به این صورت که ارزش معاملات توانسته بیش از ۷۱ درصد و حجم معاملات بیش از ۵۷ درصد رشد داشته باشند. 

زهره فدوی - خبرنگار ؛ از نیمه مرداد ماه سال گذشته که بازار سرمایه در سراشیبی سقوط قرار گرفت، چند صباحی است که بعد از انتخابات و مشخص شدن رئیس جمهور جدید سرمایه‌گذاران بازار سرمایه بعد از مدت‌ها رنگ سبز را به نمادهای خود دیده‌اند. حالا سهامداران و بازار چشم انتظار هستند تا مشخص شود وعده‌های رئیس جمهور جدید برای بازگشت روزهای خوش به بورس محقق می‌شود یا نه.

از هفتم فروردین ماه سال جاری که بازار شروع به کار کرد، شاخص کل در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد قرار داشت اما بعد از گذشت سه ماه با بیش از ۹ درصد ریزش به کانال یک میلیون و ۱۸۶ واحد کاهش پیدا کرد. هر چند با وجود ریزش شاخص کل، وضعیت ارزش و حجم معاملات رو به بهبود بوده است به این صورت که ارزش معاملات توانسته بیش از ۷۱ درصد و حجم معاملات بیش از ۵۷ درصد رشد داشته باشند.

روزهای خوش تکرار می‌شود

در بازارهای موازی بازار سرمایه، طلا ۱۸ عیار در سه ماهه نخست امسال بیش از ۳ درصد افت را ثبت کرده است. طلا در هفتم فروردین ۱۴۰۰، یک میلیون و ۷۹ هزار و ۴۵۴ تومان بود که بعد از گذشت سه ماه به یک میلیون و ۴۰ هزار و ۶۷۱ تومان رسیده است. سکه امامی نیز در ابتدای فروردین ماه در کانال ۱۰ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان قرار داشت که بعد از اتمام فصل بهار نزدیک دو درصد ریزش کرد و در کانال ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت.
اما در بازار ارز شرایط نوسانی‌تر بوده است به این صورت که دلار در ابتدای معاملات سال ۱۴۰۰ معادل ۲۴ هزار و ۷۵۳ تومان بود که این رقم در پایان خرداد ماه به ۲۳ هزار و ۷۱۰ تومان ریزش کرد و افتی بیش از ۴ درصد را به ثبت رساند؛ همچنین یورو نیز در همین بازه زمانی در ابتدای سال در کانال ۲۸ هزار و ۸۹۶ تومان بود که بعد از ریزشی ۳ درصدی در پایان خرداد به ۲۷ هزار و ۸۸۶ تومان رسید.

روزهای خوش تکرار می‌شود

در تابلوی معاملات بورس تهران، در ابتدای سال ۱۴۰۰ نمادهای معاملاتی سپ، ولکار، فجر، غکورش و ساراب هر کدام به ترتیب با ۵۵.۹۶ درصد، ۵۰.۵۹ درصد، ۳۵.۱۰ درصد، ۳۴.۸۵ درصد و ۳۰.۹۰ درصد بیشترین میزان رشد قیمت را به نام خود به ثبت رسانده‌اند.

روزهای خوش تکرار می‌شود

بیشترین میزان افت قیمتی هم در تابلوی بورس تهران در بازه زمانی سه ماهه بهار متعلق به نمادهای کاذر با ۶۱.۰۱ درصد، سدور با ۶۰.۷۳ درصد، کفرا با ۵۹.۲۹ درصد، سبهان با ۵۶.۵۹ درصد و کلوند با ۵۴.۶۳ درصد بوده است.

روزهای خوش تکرار می‌شود

در تابلوی معاملات فرابورس ایران در سه ماهه نخست سال نماد فگستر با بیش از ۱۴۷ درصد رشد قیمتی، بیشترین بازدهی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.
بعد از فگستر، نمادهای فتوسا با بیش از ۱۱۵ درصد، میدکو با ۳۶ درصد، بپاس با ۳۰ درصد و خدیزل با ۱۵ درصد بیشترین میزان سودآوری را داشته‌اند.

روزهای خوش تکرار می‌شود

اما در تابلوی فرا بورس باز هم نمادهایی بوده‌اند که بخت با آنها و سهامدارانشان همراه نبوده است.
نمادهای معاملاتی شتوکا، فزرین، غویتاف توریل و درهآور هر کدام به ترتیب با ۴۹.۴۱ درصد، ۴۷.۲۵ درصد، ۴۵.۱۶ درصد، ۴۳.۷۶ درصد و ۴۱.۸۱ درصد بیشترین میزان ریزش قیمتی را تجربه کرده‌اند.

روزهای خوش تکرار می‌شود

در تابلوی معاملاتی بازار پایه هم نمادهای خعمرا با ۳۱.۰۳ درصد، سمتاز با ۲۸.۳۱ درصد، پلوله با ۲۳.۵۳ درصد، فوکا با ۲۰.۵۴ درصد و ساذری با ۱۳.۹۷ درصد بیشترین میزان رشد قیمت را از هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ خرداد سال جاری به نام خود ثبت کرده‌اند.

روزهای خوش تکرار می‌شود

در همین تابلو و در همان بازه زمانی نمادهای تشتاد، گشان، کقزوی، وثوق و غشوکو بیشترین میزان افت قیمتی را داشته‌اند.
نمادهای یاد شده به ترتیب ۵۱.۴۹ درصد، ۴۲.۵۰ درصد، ۴۱.۷۹ درصد، ۴۱.۰۴ درصد و ۴۰.۸۴ درصد ریزش قیمتی را تجربه کرده‌اند.

روزهای خوش تکرار می‌شود

کد خبر 434674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =