با نگاه به صف معامله نکنید/ پیش بینی بازار فردا ( ۵ تیر ۰۰)

روند کل بازار مثبت به نظر می‌رسد هرچند نباید از تحولات نرخ‌های جهانی و نرخ دلار غافل شد.

صدای بورس- حسین حریریان؛ روند معاملات به آرامی به سمت ثبات پیش می‌رود به نحوی که افزایش معاملات خرد و ورود نقدینگی را در بازار سرمایه تجربه می‌کنیم.

محمد رضانژاد، مدیر تحلیل شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد با بیان اینکه در روز آخر معاملات (چهارشنبه) بیشتر توجه فعالان به سمت سهم‌های بزرگ بود، عنوان کرد: این اقبال با محوریت گروه فلزی معدنی و پتروپالایشی همراه بود، هلدینگ‌های این گروه ها از جمله شستا هم با توجه به شایعه مبنی بر انتشار افزایش سرمایه خود با اقبال مواجه شد؛ از طرفی گروه خودرو و بانکی برخلاف روزهای قبل معاملات خوبی را نداشت.

بازار تحت تاثیر شرایط سیاسی

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: برای روزهای آینده انتظار می‌رود روند معاملات و شاخص کل روبه بالا باشد اما بازار ممکن است بین گروه‌های دلاری و گروه‌های خودروی و بانکی که تحت تاثیر شرایط سیاسی است، دست به دست شود.

وی ادامه داد: روند کل بازار مثبت به نظر می‌رسد هرچند نباید از تحولات نرخ‌های جهانی و نرخ دلار غافل شد، نرخ‌های جهانی در هفته های گذشته بعد از سقف‌های تاریخی که شکستند روند نزولی داشتند و زنگ خطری را برای گروه‌های کامودیتی محور به صدا درآوردند.


بیشتر بخوانید:


این فعال بازار سرمایه تشریح کرد: گروه دارویی در واقع گروهی است که می‌تواند با حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مورد توجه بازار قرار گیرد و درآمد شرکت‌های این گروه به شکل معناداری افزایش یابد.

رضانژاد در ادامه سخنان خود اشاره کرد: گروه‌های سیمانی نیز با توجه به افزایش نرخی که در هفته های گذشته اعلام کردند در واقع با جهش قیمتی همراه می‌شوند و مورد توجه بازار قرار می‌گیرند.

وی با توصیه به سهامداران و فعالین بازار سهام گفت:سرمایه‌گذاران به تحولات بنیادین بها بدهند و صرفا با صف نشینی به معامله نپردازند.

کد خبر 434658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =