بهار سبز دارایکم قرمز بود

  صندوق سرمایه‌گذاری دولتی (دارا یکم) در انتهای سه ماهه ابتدای سال ۱۴.۷- درصد تغییر منفی داشته است.

صدای بورس - زهرا مالمیر؛ نخستین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی (دارا یکم) متشکل از باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک و دو بیمه است. پذیره‌نویسی این صندوق، ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ انجام شد.

عرضه این صندوق با تخفیف ۲۰درصدی، محدودیت حجم خرید حداکثر ۲۰۰ سهمی و سقف خرید ۲ میلیون تومانی صورت گرفت و ۳ میلیون نفر به خرید واحدهای این صندوق اقدام کردند.

دارا یکم، ۷ تیرماه ۱۳۹۹ در قیمت ۲۱هزار تومان بازگشایی شد و با استقبال سرمایه‌گذاران، هر واحد این صندوق به مبلغ ۱۰هزار تومان، به ۲۳هزار تومان در همان روز نیز رسید. قیمت اولین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی در اواسط تیرماه ۱۳۹۹ به بالاترین حد خود رسید و سرمایه‌گذاران، سهام خود را در قیمت ۳۴هزار تومان نیز به فروش رساندند.

این در حالی است که ۲۲ مرداد و همزمان با شروع افت شاخص کل بازار سرمایه، روند کاهش تدریجی قیمت دارا یکم نیز آغاز شد. قیمت دارا یکم در دی ماه سال گذشته به کمترین میزان خود رسید و در قیمت ۹هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

بررسی این نماد در سه ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد قیمت پایانی این نماد در اولین روز معاملاتی سال جاری یعنی ۷ فروردین ۱۴۰۰ مبلغ ۱۴۶.۳۶۰ ریال و در آخرین روز خرداد یعنی ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ مبلغ ۱۲۴.۸۰۰ ریال بوده است ، در نتیجه قیمت این سهم در انتهای سه ماهه ابتدای سال ۱۴.۷- درصد تغییر داشته است.


بیشتر بخوانید:


کد خبر 434638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =