۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
قیمت جهانی طلا در ۱۴۰۰/۳/۲۸

در معاملات روز پنجشنبه قیمت طلا حدود پنج درصد ریزش کرد و به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد.

به گزارش صدای بورس، بهای معاملات طلا برای تحویل در ماه آتی در بازار کامکس نیویورک ۸۶ دلار و ۶۰ سنت معادل ۴.۷ درصد سقوط کرد و در ۱۷۷۴ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس بسته شد. بهای طلا اواسط معاملات تا ۱۷۶۸ دلار عقب نشینی کرده بود که پایینترین قیمت از ۳۰ آوریل بود.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۳۰ دلار و ۶۱ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۱ دلار و چهار سنت رسید. معامله گران و مدیران سرمایه برای تصمیم گیری درباره روند طلا، گاهی به روند معاملات تحویل فوری نگاه می کنند.


بیشتر بخوانید:

بازار سرمایه باید اولویت اقتصادی دولت بعد باشد


کالاها از طلا گرفته تا نفت پس از این که شاخص دلار به سطح ۹۲ واحد صعود کرد و برای سومین روز متوالی افزایش یافت، با ریزش قیمت روبرو شدند. واکنش بازارها در پی سیگنال بانک مرکزی آمریکا روی داد که در پایان نشست سیاست پولی ماهانه خود اعلام کرد به بررسی آمار برای تصمیم گیری درباره زمانی خواهد پرداخت که برنامه خرید ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلاری اوراق قرضه را تعدیل کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری پرچمدار ریزش بود و با ۱۰ درصد سقوط، به ۲۵۱۷ دلار و ۱۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۶.۶ درصد کاهش، به ۱۰۴۸ دلار و ۴۴ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۴.۳ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۸۱ سنت رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 434382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =