۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
شگویا همچنان پتانسیل رشد داد

پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال یا در نهایت ابتدای سال جدید پتروشیمی بوعلی راه‌اندازی شود.

سید رضا قاسمی شهری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در گفت و گو با صدای بورس:
در مجمع امروز شگویا حداکثر میزان سود معادل ۷۸۰ ریال به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.
یکی از خواسته‌های ما با توجه به محرومیت موجود در منطقه، اختصاص بخشی از درآمد شرکت به مسئولیت‌های اجتماعی بود که در مجمع مورد تصویب واقع شد.
سال گذشته از صد در صد تولید، ۹۴ درصد در داخل کشور از طریق بورس کالا عرضه و ۶ درصد باقی مانده نیز صادر شد.
مهمترین طرح توسعه موجود در شگویا، انعطاف‌پذیری سبد محصول است. واحد sspc این قابلیت را دارد که هم تولید گرید نساجی و هم تولید گرید بطری را داشته باشد تا بر اساس نیاز بازار بتوانیم این محصولات را تولید کنیم.
راه‌اندازی مجدد واحد استیپل، راه‌اندازی انبار اتومات و راه‌اندازی دو خط poy از جمله دیگر اقدامات در پتروشیمی تندگویان است.
بعد از آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی، خوراک مورد نیاز از پتروشیمی نوری تامین شد؛ با اجاره دو کشتی و تعدادی مخازن در منطقه و انجام عملیات لازم بین شرکت و مخازن منطقه توانستیم این موضوع را مدیریت کنیم.
پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال یا در نهایت ابتدای سال جدید پتروشیمی بوعلی راه‌اندازی شود.
در حال حاضر حدود ۲۴۰ میلیارد تومان بابت کرایه کشتی و مخازن هزینه می‌کنیم. با توجه به اینکه هر سال به میزان این اجاره‌ها افزوده می‌شود، با در مدار قرار گرفتن پتروشیمی بوعلی این میزان هزینه اضافه در شرکت ذخیره می‌شود.

🔹به سهامداران شگویا این نوید را می‌دهیم که با توجه به بنیادی بودن سهم همچنان پتانسیل رشد وجود دارد، خیال سهامداران آسوده باشد که با توجه به انحصاری بودن محصولات شگویا از همراهی با این سهم ضرر نخواهند کرد.

کد خبر 434283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =