بسیاری از سهم‌ها عمق ندارند/ارزندگی دارایکم نسبت به پالایش یکم

شرایط نوسانی بازار سرمایه در روزهای گذشته شدت بیشتری به خود گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا زمانی که ارزش سهم‌های کوچک تعدیل نشوند همچنان جو روانی منفی بر بورس حاکم باشد.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ در شرایطی که بازار سرمایه روزهای پرنوسانی را سپری می‌کند به نظر می‌رسد هنوز سهم‌های کوچک به اندازه کافی تعدیل نشده باشند و از طرف دیگر سهام‌های بزرگ و شاخص‌ساز روند متعادل مناسبی را طی می‌کنند.

احمد کاظمی، مدیرعامل کارگزاری دانایان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی سهم‌های بزرگ بازار روند متعادل و مثبتی را در پیش گرفته‌اند،افزود: متاسفانه هنوز سهم‌های کوچک به اندازه کافی تعدیل نشده‌اند و همین موضوع موجب شده است تا جو روانی منفی حاکم بر بازار استمرار داشته باشد.


بیشتربخوانید:فرمولی که سیمان پاکتی و فله را گران کرد/ خبر جدید برای پروژه‌های ساختمانی


وی با اشاره به احیای برجام و آثار آن بر بازار سرمایه افزود: با احیای برجام سهم‌های بانکی و بیمه‌ای به دلیل آزاد شدن منابع مالی آنها در کشورهای دیگر رشد مناسبی را تجربه خواهند کرد.

کاظمی تصریح‌ کرد: سهم دارایکم ارزندگی بالا و قیمت مناسبی دارد اما پالایش یکم با جو روانی و به‌ زور وارد بازار سرمایه شد و به لحاظ ارزندگی نسبت به دارایکم شرایط مناسبی ندارد.

مدیرعامل کارگزاری دانایان اضافه‌ کرد: به نظر بازار فردا رو به رشد و متعادل، توام با شاخص مثبت خواهد بود.

وی افزود: دولت آینده ابتدا باید ظاهر امور کشور را سروسامان دهد تا جو روانی کشور آرام شود.دولت جدید به طور قطع درصدد متعادل‌سازی سهام در بازار سرمایه است اما نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که بسیاری از سرمایه گذاران منتظر فرصت مناسب برای خروج از بورس هستند و رشد مثبت شاخص بدون ارائه راهکار برای ماندگاری سرمایه در بازار سرمایه می‌تواند منجر به خروج پول حقیقی درشت از بورس شود.

کاظمی گفت: دولت سیزدهم باید بازار سرمایه را به حال خودش واگذار کند تا با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا شاهد رونق بورس باشیم.

مدیرعامل کارگزاری دانایان اضافه‌کرد: متاسفانه بسیاری از سهم‌ها در بورس عمق ندارند و به راحتی قابل دسترسی هستند. باید روی قیمت‌گذاری سهم در بازار سرمایه به جای دخالت، نظارت انجام شود تا به طور مثال اگر قیمت سهام فولادی آزاد شد، نرخ خوراک پتروشیمی هم آزاد شود به شرطی که این آزادسازی قیمت یکنواخت و منطقی باشد.

وی تصریح‌کرد: آزادسازی قیمت‌ها در بورس فشار عرضه را بالا می‌برد اما این فشار بیشتر از فشار افزایش نرخ ارز بر بازار سرمایه که در سال گذشته اتفاق افتاد نیست.

انتهای‌پیام/

کد خبر 434270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =