واکنش شاخص بورس به بازدید رئیسی از تالار/ اعتماد به بازار سرمایه باز خواهد گشت؟

رئیسی با علم به جامعه آماری بسیار بالای شهروندان بورسی امروز به ساختمان بورس رفت تا به عنوان شعار انتخاباتی اعلام کند به بورس توجه دارد.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ سخن از بورس و برنامه‌های بورسی جدید ترین موضوعی است که در سرفصل انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی وارد شده است.

صبح امروز در حالی سید ابراهیم رئیسی وارد تالار بورس شد که شاخص کل بورس در پایان نیمه اول معاملات ۴ هزار و ۴۱۷واحدی (۰.۴درصد) رشد کرده بود، بعد از این حضور، شاخص کل بورس یک هزار واحد ریزش کرد و در نهایت منفی بسته شد.

سوال اینجاست آیا واکنش بازار سرمایه و بازیگران اصلی این بازار به ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی منفی است؟ آیا شاخص کل امروز سیاسی بسته شد؟

برخی کارشناسان معتقدند بازار سرمایه ایران در حال حاضر به طور کامل سیاسی است و منافع سهامداران خرد نیز قربانی این سیاسی بازی است.

رئیسی از بورس بازدید کرد

ابوالفضل شهرآبادی، مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس در پاسخ به این پرسش که آیا حضور یکی از کاندیداها در سازمان بورس بر شاخص کل بورس و ریزش آن تاثیر گذار بوده است، به صدای بورس گفت: به طور کل بازار سرمایه در مدت اخیر در روزهای روزهای اول هفته ( یکشنبه و دوشنبه ) رشد می کند و در روزهای آخر هفته کاهشی می شود،بازدید یک کاندیدا از بازار سرمایه نمی‌تواند بر شاخص تاثیر گذار بوده باشد.

وی با بیان اینکه در ایران دولت بازیگر بزرگ بورس است، گفت:‌ حضور رئیسی در بورس، برداشت تبلیغاتی است.

سهامداران خرد بورسی بعد از آپلود ویدئوی حضور سید ابراهیم رئیسی در سایت و پیج اینستاگرامی صدای بورس اظهار نظر کردند. نکته جالب این است که برای اولین بار یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در ساختمان بورس حضور پیدا کرده است. پیش از این آیت الله هاشمی رفسنجانی زنگ تالار را به صدا درآورده بود.


بیشتر بخوانید:
حضور سید ابراهیم رییسی در تالار بورس
فرمولی که سیمان پاکتی و فله را گران کرد/ خوب جدید برای پروژه‌های ساختمانی


رئیسی با علم به جامعه آماری بسیار بالای شهروندان بورسی امروز به ساختمان بورس رفت تا به عنوان شعار انتخاباتی اعلام کند به بورس توجه دارد.

بسیاری از سهامداران خرد در بیش از یک هزار کامنت خود در صدای بورس مهمترین توقع خود از رئیس جمهوری آینده را سامان دهی بورس اعلام کرده اند. تحلیل رفتار سهامداران خرد حکایت از توقع حمایتی است که از دولت آینده برای مدیریت بورس وجود دارد.

اعتماد به بازار سرمایه باز خواهد گشت

آیت الله رئیسی در این بازدید و حضور در تالار معاملات بورس تهران به جایگاه مهم بورس در اقتصاد ملی اشاره کرد و اظهار کرد: با مدیریت صحیح و برنامه ریزی صورت گرفته ریشه مشکلات شناسایی و راهکارهای برون رفت از بحران موجود با استفاده از ساز و کارهای تخصصی ارایه می شود.

وی تاکید کرد: با همت و همکاری همه اهالی بازار سرمایه موضوعات حل شده و اعتماد به بازارسرمایه باز خواهد گشت. موضوع بازار سرمایه مهم است زیرا مردم اعتماد کردند برای اینکه بتوانند نفعی حاصل کنند اما چون عرضه مقدار تقاضا نبود و همچنین مدیریت و نظارت بر این بازار نبود این وضعیت پیش آمد. دولت نباید از بورس به عنوان قلک استفاده کند.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به انتقادات کاندیداهای ریاست جمهوری به بورس، می گوید آرامش بازار سرمایه اولویت است و به همین در مقابل سخنان این افراد سکوت می کند .

کد خبر 434252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =