وام کمک ودیعه و اجاره مسکن افزایش می‌یابد

معاون مسکن و امور ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به زودی جزئیات وام کمک ودیعه و اجازه و افزایش سقف آن اعلام می‌شود.

به گزارش صدای بورس، محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افزایش سقف وام مسکن ملی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور در مراحل مختلف از ساخت هستند و با مصوبه دولت وام ۱۰۰ میلیونی برای متقاضیان مسکن ملی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این وام مشمول تمام متقاضیان در تمام مراحل قرارداد می‌شود، گفت: افزایش سقف وام مسکن ملی مشمول تمام متقاضیان می‌شود و چه آنهایی که قبلا قرارداد منعقد کردند و چه آنهایی که هنوز قرارداد منعقد نکردند می‌توانند وام ۱۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند و این افزایش سقف وام تمام پروژه را شامل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نیاز تولید سالانه مسکن گفت: سالانه ۳۵۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود، همچنین حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی به احداث می‌رسد. بنابراین سالانه چیزی حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار واحد در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: دولت باید برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد دیگر از نیاز سالانه برنامه داشته باشد. همان طور که گفتم در طرح مسکن ملی امروز شاهد فعال شدن ساخت و ساز ۵۳۰ هزار واحد مسکن در سراسر کشور هستیم که تعدادی از این واحدها در فاز اول تحویل شده است.

محمودزاده تاکید کرد: موضوع مهم بحث فاصله قیمت مسکن و درآمد خانوار است و باید مسکن متناسب با درآمد خانوار به ویژه توان خرید دهک‌های کم‌درآمد تولید کرد.


بیشتر بخوانید:

ثبت رکورد تحویل روزانه ۳ هزار و ۷۵۲ تن اسیدسولفوریک به مشتریان


معاون مسکن و امور ساختمان با اشاره به وام کمک ودیعه و اجازه اظهار داشت: به زودی جزئیات این وام و افزایش سقف آن اعلام می‌شود و افرادی که سال گذشته وام اجازه دریافت کردند امسال هم می‌توانند متقاضی دریافت این وام باشند.

محمودزاده درباره سخت‌گیری برخی از بانک‌ها در ارائه مستندات و ضامن اظهار داشت: سال گذشته در این باره با بانک مرکزی تفاهماتی داشتیم و قرار بر این بود که با حداقل بوروکراسی اداری و با سهل‌گیری مقررات بانکی روند دریافت وام انجام شود و مستاجراین که کد رهگیری نداشتند با همکاری اصناف و پرداخت مبلغ جزیی، کد رهگیری دریافت کردند.

وی تاکید کرد: برخی از مقررات مانند ضامن، یک مقرری یکسان و یکپارچه برای تمام بانک‌ها نیست و هر بانکی در این باره مقررات سلیقه‌ای دارد اما تاکید ما این است که نهایت همکاری با مستاجران برای دریافت این وام شود.

محمودزاده همچنین درباره میزان پرداخت تسهیلات به بخش مسکن در سال گذشته گفت: طبق گزارشات رسمی در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان به بخش مسکن و ساختمان تسهیلات پرداخت شده است.

منبع: ایلنا

کد خبر 434155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =