افشای صورت های مالی سازمان، ریل گذاری جدید بازار

انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار را می‌توان یک ریل‌گذاری جدید در بازار سرمایه دانست.‌

به گزارش صدای بورس، شاهین چراغی، عضو سابق شورای عالی بورس اظهار کرد: تمام قوانین و مقررات بازار سرمایه در جهت شفافیت است و شرکت‌ هایی که در بورس پذیرفته شده ‌اند، باید بالاترین درجه شفافیت را داشته باشند، از این ‌رو فعالان بازار و به‌ طورکلی عموم مردم توقع دارند، نهاد ناظر بازار سرمایه که خود سر منشا شفافیت است، شفافیت را اجرا کند.

وی افزود: اگرچه سال‌ های قبل هم این درخواست وجود داشت، اما با عزم جدی و تصمیم سازمان بورس و همچنین استقبال اعضای شورای عالی بورس، صورت‌ های مالی سازمان بورس طی روزهای آینده برای عموم منتشر خواهد شد.

چراغی با تاکید بر اینکه با انتشار صورت‌ های مالی، جزئیات مربوط به کارمزدها، مصارف آن و میزان سرمایه‌ گذاری این کارمزدها در صندوق تثبیت بازار برای همه فعالان بازار سرمایه مشخص خواهد شد، گفت: وقتی ما اعتقاد داریم که شفافیت باید در تمام ارکان بازار اتفاق بیافتد، اول باید این شفافیت را از خودمان شروع کنیم. نمی ‌توان از شرکت‌ های کارگزاری، نهادهای مالی و شرکت‌ های تولیدکننده و پذیرفته‌ شده در بورس بالاترین سطح افشا و شفافیت را داشته باشیم، اما صورت‌ های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر نشود.


بیشتر خوانید:

نامزدهای ناراضی!


وی این اقدام را ریل‌گذاری جدید در بازار سرمایه عنوان کرده و گفت: این اتفاق برکات خوبی خواهد داشت و از این طریق، ابهامات و سوالات فعالان بازار سرمایه و نمایندگان مجلس که بعضا در این خصوص مطرح می‌ کردند، پاسخ داده خواهد شد.

به عقیده این عضو سابق شورای عالی بورس، این رویه در دنیا هم وجود دارد و تمامی نهادهای عمومی غیر دولتی گزارش‌ های مالی خود را منتشر می کنند.

وی انتشار صورت‌ های مالی در نهادهای مختلف بازار سرمایه و حتی سازمان تامین اجتماعی را اتفاق مثبتی دانست و افزود: افزایش میزان افشای اطلاعات این قبیل نهادها، موجب بهره‌ مندی مردم و نهایتا شفافیت در کلیت اقتصاد کشور خواهد شد.

منبع: سنا

کد خبر 434062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =