بدشانسی بورس های جهانی ادامه دارد

بیشتر شاخص های مهم در دنیا عملکرد بدی داشتند.

به گزارش صدای بورس، اخبار مربوط به ویروس کرونا کماکان هم مربوط به اخبار خوب و هم مربوط به اخبار بد است و این مساله باعث می شود ریسک کرونا کماکان یک عامل مهم در محاسبات معامله گران باشد.

شرکت مدرنا که پیشتر نیز کارایی واکسنش به میزان بسیار بالایی اثبات شده بود از کارایی نزدیک به ۱۰۰ درصد واکسن خود در جلوگیری از مرگ و میر افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله خبر داده است. از طرف دیگر اما افزایش ابتلا به کرونا در استرالیا دولت را مجبور به قرنطینه مجدد شهر ملبورن کرد.

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۰۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۶۳۶.۳۳ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۱ درصد ریزش تا سطح ۴۲۲۸.۳۷ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۳ درصد صعود در سطح ۱۳ هزار و ۹۱۲.۲۵ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

رونمایی از صورت‌های مالی سازمان بورس


بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با کاهش ۰.۱۹ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۹۶۳.۵ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۰۲ درصد پایین رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۷۸۱.۳۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۰.۸۶ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۲۳۲.۱۲ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۵ درصد بالا و ایستادن در سطح ۷۲۹۲.۵۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۹۵.۰۹ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۲۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۶۴۰.۴۰ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۱۱ درصدی در سطح ۶۵۵۱.۰۵ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۲ درصد پایین رفت و به ۹۱۵۳.۶۰ واحد رسید.

کد خبر 434025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =