زاکانی: جمعیت در کشور به مرحله بحرانی رسیده است

زاکانی گفت: کاری خواهم کرد که مردم امید فرزند آوری داشته باشند همچنین شرایط تسهیل ازدواج را فراهم می کنم.

به گزارش صدای بورس، علیرضا زاکانی آخرین نامزدی بود که در بخش نخست صحبت کرد؛ وی درباره برنامه های خود برای کنترل عوامل تهدیدکننده جمعیت، گفت: موضوع جمعیت در کشور به یک مرحله بسیار بحرانی رسیده است و نیاز به تمهید خاص دارد، نرخ رشد به ۸ دهم درصد رسیده و در باروری از ۶.۹ به ۱.۷ رسیدیم و باید نرخ باروری به ۲.۷ برسانیم.


بیشتر بخوانید:

رضایی: مشکلات کشور با شعار حل نمی شود


وی افزود: برای این کار چند سطح برنامه است؛ ۳.۵ میلیون زوج نابارور داریم لذا ۸۰ مرکز باروری داریم. هر زوج باید هزینه گزاف پرداخت کند؛ ابتدا باید درمان ناباروری بیمه شود تا بچه دار شدن آرزو نباشد، سال ۸۴ پیمایشی انجام شد که ۷۰ درصد مردم ایران دو فرزند هستند و سال ۹۸، ۶۰ درصد ۳ فرزندی را مطلوب می‌دانیم؛ من از عواقب آن می ترسم. اینها همه برای دولتی است که آقای روحانی ایجاد کرد که البته می ترسم اسمشان را بیاورم؛ چرا که نماینده ایشان اینجا حضور دارند؛ هر چند ایشان نمی‌خواهند با بنده مناظره کنند.

زاکانی گفت: در دولت آقای روحانی پوشک بچه ماهی یک میلیون برای پدر و مادر شد، همین دولت بلایی به سر مردم که ۲۸ درصد حقوق خود در خارج از تهران و ۵۸ درصد از حقوق خود را در تهران برای مسکن بدهند؛ لذا امیدی را برای بچه دار نگذاشته است.

زاکانی گفت: کاری خواهم کرد که امید فرزند آوری داشته باشند همچنین شرایط تسهیل ازدواج را فراهم می کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 434021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =