مشکل بورس همتی بود؟/ سیگنال مثبت تغییر دولتمرد اقتصادی به بازار سرمایه

با احراز صلاحیت شدن عبدالناصر همتی، هیات وزیران حضور همزمان وی در بانک مرکزی و انتخابات ریاست جمهوری را مغایر با ایفای وظایف و مسئولیت‌های خطیر برای یک رییس کل بانک مرکزی دانست و با خاتمه مسئولیت وی موافقت کرد.

صدای بورس؛ طبق اعلام هیات وزیران، کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی از این پس و مطابق قانون، تمام وظایف و اختیارات رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده خواهد داشت.

تغییر ریاست کل بانک مرکزی در تمام نقاط دنیا آثار مختلفی بر بازارهای مالی آن کشور می‌گذارد که بورس هم از این قاعده مستثنی نیست.

در روزهای گذشته شاهد منطقی شدن روند بازار سرمایه بودیم به طوری که شاخص کل بورس مسیر مثبتی را در پیش گرفته است.

تغییر ریاست کل بانک مرکزی را می‌توان به عنوان یک نقطه عطف برای بورس در شرایط کنونی دانست زیرا بازار سرمایه نیازمند اتخاذ تغییر سیاست‌های ارزی است که منجر به ورود نقدینگی به بورس شود.

به جرات می‌توان به این نکته مهم اشاره کرد که که تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی در کشورهای مختلف بر بازار سرمایه موثر است، هرچند نباید از تاثیرپذیری سایر شاخص‌های اقتصادی همچون نرخ تورم و جذابیت سرمایه‌گذاری هم غافل شد.

تداوم روند منطقی و مثبت بورس در روزهای اخیر این نوید را به سهامداران خرد می‌دهد که با حفظ نقدینگی خود در بازار سرمایه و حتی خرید سهام در بورس به نوعی پول خود را سرمایه‌گذاری کنند.

بنابراین با تغییر ریاست کل بانک مرکزی در شرایطی که کمتر از ۱۵ روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مانده است، به نظر می‌رسد بازارهای مالی همچون بورس در مسیر منطقی و درستی قرار گرفته و چشم‌انداز روشنی داشته باشند.

کد خبر 433921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =