لحظه به لحظه با بازار ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

در معاملات بورسی دومین هفته از خردادماه‌۱۴۰۰ بازار سرمایه بالاخره پس از کلی ریزش بهاره در نهایت با رشد شاخص کل بورس روبه‌رو شد و در شرایطی که همچنان دست خریداران در این بازار ضعیف بود توانست کورسویی از امید را در دل فعالان بازار سهام زنده نگاه دارد.

به گزارش صدای بورس در طول این هفته افزایش ۵/ ۳درصدی میانگین قیمت‌ها در بازار یاد شده سبب شد تا نماگر اصلی بازار سهام از محدوده یک میلیون و ۱۰۹ هزار واحدی تا سطح یک میلیون و ۱۴۸ هزار واحدی افزایش یابد.
رشد این نماگر در طول مدت یاد شده در شرایطی رقم خورد که در خلال این مدت جو خوش‌بینی موجود در میان نمادهای بزرگ رفته‌رفته به نمادهای کوچک بازار نیز تسریع یافته و سبب شد تا این بخش از بازار سرمایه که مدت‌ها درگیر اشباع عرضه بود نیز از جانب تقاضا تا حدی تقویت شود. با این وجود صرف افزایش تقاضا در بازار سرمایه به این معنا نبوده که این بازار در مسیر رونق قرار گرفته است.

ساعت ۹:۳۰

در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با ۰٫۴۷ درصد تغییر و ۵ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۹۱۰ واحد مثبت در ارتفاع ۳۸۳ هزار واحد قرار گرفت. امروز در نیم ساعت ابتدایی بازار، ارزش معاملات به ۱۱۵ میلیارد تومان رسید.

نمادهای «فولاد»، «شپنا» و «فملی» از نمادهای مثبت و نمادهای «خگستر» و «فجر» از نمادهای منفی موثر در شاخص کل هستند. بیشترین تراکنش هم برای «غکورش»،«شپنا» و «شتران» ثبت شد.

برترین گروه‌های صنعتی هم مواد غذایی به جز قندی‌ها، فرآورده‌های نفتی و خودرویی‌ها بودند. بیشترین حجم معامله هم برای «خگستر»، «خساپا» به ثبت رسید.

در پیش‌گشایش بورس ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ هم نمادهای «غکورش» با ۲۰ میلیون برگه سهم و «خزر» با ۱۸ میلیون برگه سهم دارای بیشترین تقاضا و عرضه در بازار امروز بودند.

ساعت ۹:۴۴

رایانه ها نیز با گرایش مثبت داد و ستد میشوند.سپیدار، مداران, پرداخت، رانفور و سپ مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.رافزا ومرقام پر عرضه های گروه بودند.

ساعت ۱۰:۰۹

برقی ها با گرایشی منفی داد و ستد می شوند.وهور، دماوند پر عرضه های گروه اند.بگیلان، بمپنا، آبادا با گرایش منفی متعادل داد و ستد می شوند. بپیوند، مبین، بفجر، بجهرم مثبت و متعادل های گروه اند.بکهنوج نیز  نماد مورد توجه گروه است.

ساعت ۱۰:۵۴

در این دقایق بهبود تقاضا در نماد های شپنا و شتران محسوس است.

ساعت ۱۲:۳۰

در پایان معاملات اولین روز کاری امروز ،۱۷ خرداد ۱۴۰۰، شاخص بورس با رشدی ۰.۷۵ درصدی معادل ۸ هزار و ۵۸۷ واحد به یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۲۳۰ واحد رسید. شاخص‌های دیگر نیز مانند شاخص کل روندی صعودی داشتند.

تعداد معاملات جهش قابل توجهی را نسبت به چهارشنبه هفته پیش به ثبت رساند و یک میلیون و ۶۷ هزار معامله به ارزش ۴۶ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال انجام پذیرفت.

نمادهای فولاد، تاپیکو، شپدیس، خودرو و شپنا تاثیرگذارترین نمادهای بازار امروز بودند که هر ۵ تای آن‌ها شاخص را سبز کردند. غکورش، شپنا، غزر، فملی و شتران نیز پر تراکنش‌ترین نمادهای امروز بودند.

امروز شاخص کل فرابورس ۱۵ واحد رشد داشت و به ۱۷ هزار و ۷۲۰ واحد رسید. تعداد ۲۸۰ هزار و ۲۱۸ معامله ثبت شده امروز، ارزش ۷۸ هزار و ۹۱ میلیارد ریال را به ثبت رساندند.

نمادهای ذوب(مثبت)، دماوند(منفی)، زاگرس(مثبت)، وهور(قرمز) و ومهان(سبز) تاثیرگذارترین نمادهای امروز و نمادهای فگستر، چخزر، کزغال، ذوب و وپویا پر تراکنش‌ترین نمادها بودند.

کد خبر 433905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =