باید جذابیت بازارهای غیر مولد را کم کنیم

ابراهیم رئیسی: برای این که تولید رونق پیدا کند باید برای تولید جذابیت ایجاد کنیم و از آن طرف جذابیت امور اقتصادی غیرمولد را بکاهیم.

به گزارش صدای بورس، سید ابراهیم رییسی در پاسخ" یکی از مشکلات اساسی در مسیر رونق و جهش تولید در کشور وجود موانع مانند انحصار، تورم مقررات و مجوزها فشار کالا در مسیر حرکت بخش خصوصی است، از نظر شما علت کم توفیقی در این زمینه چیست و اولویت اقدامات شما چیست"، گفت: موضوع موانع تولید از مسائل مهم است که امروز تولیدکنندگان ما با آن مواجه هستند موانع تولید کاری کرده که تولید کنندگانی که با اندیشه و انگیزه در عرصه تولید حضور یافتند تولیدشان دچار مشکل شده است برای این که تولید رونق پیدا کند باید برای تولید جذابیت ایجاد کنیم و از آن طرف جذابیت امور اقتصادی غیرمولد را بکاهیم.

وی گفت: اینکه نقدینگی یا پول ها به طرف ارز و طلا و زمین و امور غیر مولد باید جاذبه اش از دست برود، این نیاز به سازو کار دارد. این که می گوییم جذابیت نداشته باشد این جذابیت نداشتن به این معنا نیست که از فردا مانع شویم بلکه باید کاری کنیم سازو کارها برای کارهای غیر مولد و کاستن از مالیات هایی که تولیدکنندگان تولید خود را انجام می دهند انجام شود. اگر ۲۵ درصد مالیات برای تولید گذاشتیم باید با شیب ملایم به میزان پایین تری برسانیم که به میزان ۱۰ درصدی برسد.

رییسی افزود: برای حل مساله تولید باید در عمل کاری کنیم که تولید کننده مشکل نداشته باشد. صدور برخی مجوزها برای تولید کننده مشکل است. باید سازو کاری داشته باشد. این سازو کارها که به صورت مجوزهاست باید پسینی باشد نه پیشینی تا وقتی که بتواند تولید کننده را موفق کند کاری باید بکنیم که مساله قاچاق از موانع جدی تولید به حداقل برسد و نقدینگی باید به سمت تولید برود.

معتقد به رقابت و مشارکت هستم

رییس در بخش دوم از نیمه اول مناظره اقتصادی در نقد اظهارات سایر نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: نظر سنجی‌ها از بسیاری مردم انجام شده و باید به آنها عنایت داشت؛ یکی از دغدغه‌های مردم بی‌صداقتی برخی مسئولان است و مردم انتظار دارند مسئولان در سطوح مختلف با صداقت با آنها سخن بگویند.
وی اضافه کرد: بسیار بد است که کسی در کسوت کاندیدای ریاست جمهوری فقط برای جلب آرا، دیگران را تخریب کند. اگر این کارها جواب می داد، در همین سالن بسیاری تخریب و اهانت کردند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردمی که اکنون پای سخنان ما نشسته‌اند، جوانان عزیزی که دسترسی دارند، روی سایت آموزش عالی می‌توانند مدرک بنده یا هر یک از آقایان را ببینند و آیا بد نمی‌شود برای کسی که اینجا ادعایی داشت.
وی ادامه داد:‌ از تهمت زدن و اهانت کردن خسته نشده‌اید؟ اگر مشکلات مردم با اهانت و تهمت به من حل می شود، اشکالی ندارد. اکنون جریان معاندین علیه من بسیج شده‌اند و نگاهی که اکنون برخی نامزدها علیه من دارند، همین است.
رییسی خطاب به نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما قبل از هر کس در محضر خدا هستید و مردم هم باشعور هستند و تشخیص می دهند چرا به مردم اهانت می‌کنید؟ مردم مرا دیده و تجربه کرده‌اند، شما را نیز دیده‌اند. من با مردم باصداقت سخن می گویم.
وی یادآور شد: اولین بار در تاریخ سیاسی ایران، در دوره قبلی بود که شخصی به عنوان نامزد پوششی در انتخابات عمل کرد و رسما اعلام کرد که نمی‌خواهد رئیس جمهور شود و فقط آمده است از شخص دیگری دفاع کند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من معتقد به رقابت و مشارکت هستم و این دیدگاه من است. در نخستین روز در قوه قضاییه نه یک سایت و روزنامه بستیم و نه از کسی به دلیل انتقاد از خود شکایت کردیم.
به گزارش ایرنا وی خطاب به یکی از نامزدها اظهارداشت: شما به جایی ربط دارید که صدها شکایت دارد در حالی که من در دوره انتخابات قبل، یک شکایت از کسی نداشتم.
رییسی در پاسخ به اینکه چرا در شهرهای مختلف به واحدهای تولیدی سر زده است، گفت: من نمی‌خواهم سر بزنم شما مردم را گرفتار کرده‌اید. تاکنون قوه قضاییه و دادگستری‌ها بیش از دو هزار کارخانه را راه‌اندازی کرده‌اند و می توان در هر شهر این کارخانه را دید.
وی با بیان اینکه من مدیر نشسته در اتاق نیستم، اضافه کرد: من حتی به همه زندان‌ها را سر می‌زنم و شما باید پاسخ دهید چرا کار را به جایی رسانده‌اید که من در هر استان که می روم باید جلسه با کارآفرینان داشته باشم و آنها دردل و صدایشان بلند باشد که به آنها کسی توجه نمی‌کند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سوال جدی از شما این است که چرا داد همه از جمله کارآفرین و کارگر و کشاورز را درآورده‌اید؟

کد خبر 433882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =