کاهش نرخ سود بین بانکی  پی بر ای بازار را افزایش می‌دهد

اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند در افزایش جذابیت بازار موثر باشد به شرطی که در زمان مقرر اجرا شود و البته اجرای آن شامل بازار سرمایه و سهام نشود.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ با توجه به اینکه آینده بورس برای بسیاری از سهامداران اهمیت ویژه‌ای دارد باید از سیاست دولت آینده و احیای برجام به عنوان عوامل کلیدی برای رونق بورس نام برد.

سعیده امیر احمدی، مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری سهم آشنا با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بین بانکی نمی‌تواند بر بورس تاثیرگذار باشد،گفت: در شرایط کنونی شاخص به محدوده‌های جذابی رسیده و به سطح مقاومت هم خواهد خورد.

وی افزود: تاثیر چشم‌انداز انتخابات بر نرخ دلار اهمیت دارد اما کاهش نرخ سود بین بانکی یکی از المان‌هایی است که نشان‌دهنده وجود منابع مازاد نزد بانک هاست یعنی دیگر بانک ها اوضاع خرابی ندارند.

امیراحمدی اضافه کرد: بانک‌ها پیرو اتفاق‌های تورمی رخ داده تعدادی از دارایی‌های خودشان را نقد کردند، از طرف دیگر هم به دلیل اینکه چشم انداز تورمی در کشور بین 20 تا 25 درصد است تقاضا برای پول پس از بحران کرونا افزایش پیدا می‌کند اما نرخ بهره کاهش پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری سهم آشنا گفت: اگر نرخ بهره بانکی کاهش داشته باشد و نرخ سود بین بانکی هم کم شود p بر e بازار بالا خواهد رفت که به سود بازار سرمایه است ولی ما خیلی این انتظار را نداریم که نرخ بهره کاهش داشته باشد.


بیشتر بخوانید:
کجا سرمایه گذاری کنیم؟/ سهم‌های بنیادی در اولویت


وی افزود: به طور قطع اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند در افزایش جذابیت بازارموثر باشد به شرطی که در زمان مقرر اجرا شود زیرا با اجرای این قانون و خروج نقدینگی از بازارهای سفته بازانه همچون مسکن و خودرو می‌توان به ورود پول به بازار سرمایه امیدوار بود به شرطی که اجرای قانون اخذ مالیات بر عایدی سرمایه شامل بازار سرمایه و سهام نشود.

مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری سهم آشنا تصریح کرد: پیش‌بینی بازار سرمایه منوط به ثبات نرخ دلار و دانستن این است که دلار در چه رنجی قرار است معامله شود،. احیای برجام و اجرای سیاست‌های دولت بعد برای تعیین نرخ دلار موثر است ولی بنده شخصا برای نرخ دلار عدد پایین‌تر از 20 هزار تومان را پیش‌بینی نمی‌کنم. اگر نرخ دلار را بین 22 تا 25 هزار تومان درنظر بگیریم ضمن کنترل هیجان مردم می‌توان تا پایان سال جاری برای بورس شاخص یک میلیون و 400 هزار واحد را متصور شد.

کد خبر 433781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ریال TR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    0 0
    تغییر یوان چین به ریال ایران! ما به مقدار زیاد ریال نیاز داریم! +905468204724 Whatsapp