تنوع ابزارهای مالی به بازار کمک می‌کند

معاون مالی و اداری گروه صنعتی ومعدنی زرین گفت: تصمیم اخیر در انتشار ۲۴ هزار میلیارد تومان اوراق تبعی ضمن ایجاد یک پتانسیل جدید برای حمایت از بازار سرمایه به تنوع ابزارهای مالی در بازار کمک کرده و می تواند روحیه امیدواری را به بازار بازگرداند.

به گزارش صدای بورس، امیرپرویز فرزان، معاون مالی و اداری گروه صنعتی ومعدنی زرین گفت : همزمان با عرضه اولیه نمادهای فگستر و فتوسا به دلیل ویژگی های بنیادی سهام و ‏به منظور حمایت از سهامداران و تضمین بازدهی سالانه ۲۰ درصدی سهام (نسبت به ارزش سهام در روز عرضه اولیه) و به درخواست فرابورس ایران اقدام به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی کردیم.

وی افزود: نقدینگی حاصل از عرضه سهام دو شرکت فگستر و فتوسا در بخش تولید سرمایه گذاری و بخشی از آن هم جهت حمایت از سهام نمادهای فزرین و کیمیا استفاده خواهد شد .

فرزان با بیان اینکه در هفته گذشته حدود ۱۱ میلیون سهم از سهام فزرین خریداری و از سهام این شرکت حمایت شد، خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل های خوب سودآوری و چشم انداز مثبت آیتم های بنیادی دو شرکت فگستر و فتوسا در سنوات آتی انتشار اوراق تبعی با هدف بیمه کردن سهم و تضمین بازدهی ۲۰ درصدی برای آن بخش از سهام که عرضه شده مدنظر قرار گرفته است و به اعتقاد ما این اقدام ضمن ایجاد یک پتانسیل جدید برای حمایت از بازار سرمایه به تنوع ابزارهای مالی در بازار نیز کمک کرده و می تواند روحیه امیدواری را به بازار بازگرداند.

معاون مالی و اداری گروه صنعتی ومعدنی زرین در تبیین اهداف انتشار اوراق تبعی از بستر فرابورس ایران اظهار داشت:  اوراق تبعی ابزاری خواهد بود جهت تضمین و بیمه نمودن ارزش سهام شرکت ها و کاهش ریسک سرمایه گذاری سهامداران خرد. در واقع عرضه کننده به واسطه انتشار این اوراق سود تضمینی حداقل ۲۰ درصد را برای سهامدار ایجاد می‌کند.


بیشتر بخوانید:

میانگین کم کردن یعنی چه؟ | چگونه در بورس میانگین کم کنیم؟


وی در پاسخ به این سوال که سهامداران با در اختیار داشتن اوراق تبعی ، تا چه حد قابلیت کنترل ریسک خواهند یافت، گفت: اوراق اختیار فروش تبعی این امکان را برای سهامداران ایجاد می کند که در صورت کاهش نرخ تضمین شده نسبت به قیمت عرضه اولیه، در سر رسید با قیمت معین که در فرم درخواست عرضه و تعهد تسویه، درج شده است این اوراق را معامله کنند و از بازده تضمین شده سرمایه گذاری بهره مند شوند.

فرزان در ادامه افزود: با توجه به بررسی اطلاعات گذشته شرکت ها و قیمت محصولات کالایی (کامودیتی ها) در بازارهای جهانی در حال حاضر و همچنین چشم انداز مثبت مبنی بر ثبات و یا حتی افزایش در قیمت های جهانی سرب و روی، ارزیابی از سودآوری آتی شرکت های مزبور بسیار مثبت و امیدوارانه است . وی افزود: به همین دلیل توصیه ما به سهامدارانی که سهام شرکت های فتوسا و فگستر را خریداری کرده اند، نگهداری سهم در بلند مدت و پرهیز از رفتار هیجانی و احساسی در خرید و فروش است؛ چرا که آینده مسیر روشنی در انتظار این دو شرکت است.

معاون مالی و اداری گروه صنعتی ومعدنی زرین در پایان اظهار داشت: سهامدارانی که تخصص لازم را ندارند بهتر است  از مشاورین فعال در بازار سرمایه که خودشان صلاح می دانند اطلاعات لازم را کسب و با آگاهی و بدور از هرگونه هیجان و احساس اقدام به خرید و فروش سهام کنند.

منبع: سنا

کد خبر 433617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =