۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
قیمت جهانی نفت ۱۴۰۰/‌۳/‌۸

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات هفته گذشته با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد رشد به ۶۹ دلار و ۶۳ سنت رسید که بالاترین رقم پایان روز از می ۲۰۱۹ تاکنون بود.

به گزارش صدای بورس، در پایان معاملات دیروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد رشد به ۶۹ دلار و ۶۳ سنت رسید که بالاترین رقم پایان روز از می ۲۰۱۹ تاکنون بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۵۳ درصد معادل ۰.۷۹ درصد کاهش به ۶۶ دلار و ۳۲ سنت رسید.

در حالی که انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و احتمال ترمیم تقاضای جهانی نفت سبب شده تا تاثیر کاهشی بازگشت احتمالی نفت ایران به بازار خنثی شود، قیمت نفت برنت روز جمعه افزایش داشت و رشد هفتگی بیش از ۵ درصدی را به ثبت رساند.


بیشتر بخوانید:

قیمت محصولات ایران خودرو در ۸ خرداد ۱۴۰۰ +جدول


تحلیلگران انتظار دارند تقاضای جهانی نفت در سه ماهه سوم سال به دلیل افزایش حجم سفرهای تابستانی در اروپا و آمریکا به رقم ۱۰۰ میلیون بشکه نزدیک تر شود.

آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا نیز در رشد قیمت نفت موثر بوده است. بر اساس آمارها تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت مقرری بیکاری به پایین ترین رقم از اواسط مارس ۲۰۲۰ رسیده است.

تحلیلگران ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «تقاضا برای بنزین هم اکنون در بسیاری از مناطق از سطح مصرف سال ۲۰۱۹ فراتر رفته است.»

اما در عین حال رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آسیا سبب شده تا فشارها بر قیمت نفت همچنان باقی بماند. شمار مبتلایان در منطقه جنوب آسیا روز جمعه از ۳۰ میلیون نفر فراتر رفت که بخش عمده آن مربوط به هند بوده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 433600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =