جهش سودآوری برای سهامداران «ثامید»

از مزیت‌های شرکت توسعه و عمران امید می‌توان به نوع خرید زمین اشاره داشت که با تسهیلات خریداری می‌کند و هیچگونه بدهی به هیچ بانکی و سود تسهیلاتی ندارد.

از مزیت‌های شرکت توسعه و عمران امید می‌توان به نوع خرید زمین اشاره داشت که با تسهیلات خریداری می‌کند و هیچگونه بدهی به هیچ بانکی و سود تسهیلاتی ندارد

مجید محمدی شکیب، مدیر عامل شرکت توسعه و عمران امید با بیان این مطلب در گفت‌گویی به تشریح برخی برنامه‌های «ثامید» پرداخت که می‌تواند برای سهامداران این مجموعه قابل توجه باشد.

  • برای سال جاری انجام چه برنامه‌هایی را مدنظر دارید؟

    در سال گذشته بیشتر تلاش بر این بود که «ثامید» را برای سال جاری آماده کنیم و توانستیم برنامه بودجه شرکت را که هزار و ۵۰ میلیارد بود محقق سازیم. همچنین درنظر داریم از این میزان هم فراتر رویم و سودآوری شرکت را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم. پیش‌بینی می‌شود برای سال جاری سه برابر سال گذشته سود محقق کنیم.
  • تورم موجود چه چالش‌هایی را برای مجموعه داشته است؟

    ماهیت شرکت توسعه و عمران امید سرمایه‌گذاری از طریق آورده زمین و اخذ پروانه است؛ بنابراین با وجود این موارد، تورم موجود برای مصالح و دستمزد شامل حال «ثامید» نمی‌شود. این بخش توسط شرکا تأمین می‌شود. حتی تورم، موجب افزایش فروش و سودآوری بیشتر بوده ، بنابراین اگر نرخ تورم از حد نرمال بالاتر رود نتیجه آن افزایش بهای فروش و تحقق سود بیشتر خواهد بود.
  • در چه شهرهایی سرمایه‌گذاری داشته و برنامه‌توسعه در این خصوص چیست؟

    شرکت توسعه و عمران امید به عنوان هلدینگ ساختمانی از ۲۴ سال گذشته تلاش کرده به جز تهران در استان‌های دیگر نظیر خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، خوزستان، اصفهان، البرز و قزوین فعالیت خود را گسترش دهد. در حال حاضر برای استان‌های نام برده انجام بیش از دو پروژه در دست داریم.همچنین به دنبال گسترش فعالیت جغرافیایی خود در سایر استان‌ها مانند هرمزگان، کردستان، یزد و سایر مناطق که پتانسیل لازم را دارا باشند هستیم.
  • پروژه‌های اجرایی درچه وضعیتی قرار دارند؟

    در حال حاضر «ثامید» ۶۰ پروژه اجرایی دارد که زیر بنای کل این پروژه‌ها بالغ بر ۶۰۰ هزار متر مربع است. پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد ۱۸ پروژه با متراژ بالغ بر ۱۰۰هزار متر مربع است.
کد خبر 433572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =