حفظ نقدینگی بهترین گزینه

در حال حاضر تمامی افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که کجا باید سرمایه‌گذاری کرد و باید گفت در شرایط فعلی هیچ کدام از بازارهای مالی سوددهی و جذابیت ندارند و نمی‌توانند سرمایه‌گذاران را به سمت خود جذب کنند.

در حال حاضر تمامی افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که کجا باید سرمایه‌گذاری کرد و باید گفت در شرایط فعلی هیچ کدام از بازارهای مالی سوددهی و جذابیت ندارند و نمی‌توانند سرمایه‌گذاران را به سمت خود جذب کنند و در چنین شرایطی پول نقد و نقدینگی بهترین گزینه است.
در حال حاضر متغیرهای زیادی وجود دارد که پیشرو هستند و تأثیرات بسیاری بر بازارهای مالی اعم از طلا، بورس، ارز و... می‌گذارند که این متغیرهای تأثیرگذار عبارتند از: انتخابات داخلی، قیمت اونس جهانی طلا، مذاکرات وین، مسائل سیاسی خاورمیانه، و... این مسائل متغیرهایی هستند که می‌توانند تأثیر زیادی در نوسانات بازارها داشته باشند. باتوجه به این متغیرها هیچ کدام از بازارها تا پایان سال حتی تا هفته‌ آینده قابل پیش‌بینی نیستند و باید صبر کرد و بعد از هر ۴۸ ساعت به تحلیل بازارها پرداخت.
هنگامی که این متغیرها به ثباتی برسند می‌توان بازارهای مالی را پیش‌بینی کرد و درخصوص سرمایه‌گذاری در آنها صحبت کرد. بنابراین باتوجه به اینکه در حال حاضر هیچ کدام از بازارهای مالی وضعیت سودآوری مناسبی ندارند، برای سرمایه‌گذاران جذاب نیستند و آنان را ترغیب نمی‌کنند، در چنین شرایطی داشتن نقدینگی بسیار مطلوب است که این نقدینگی در نهایت به سمت بانک‌ها روانه خواهد شد و در آنجا سرمایه‌گذاری می‌شود.

  • محمد کشتی‌آرای - رئیس اتحادیه طلا و جواهر
کد خبر 433559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =