حذف محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری و پرسنل آنها

شورای عالی بورس  با پیشنهاد حذف محدودیت های معاملاتی شرکت های کارگزاری و پرسنل آنها موافقت کرد.

به گزارش صدای بورس؛ محمدحسن ابراهیمی سروعلیا، معاون نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از سال ۸۵ تا کنون و بر اساس ماده ۳۱ آیین نامه معاملات شرکت بورس اوراق بهادار تهران مصوب شورای عالی بورس، شرکت های کارگزاری، مدیران و پرسنل آن محدودیت هایی در خرید سهام داشتند. به طوری که شرکت های کارگزاری به اندازه سرمایه ثبت و پرداخت شده یا ۷۰ درصد حقوق صاحبان سهام (هر کدام که کمتر بود)، امکان خرید سهام به نام شرکت کارگزاری را داشتند و همچنین مدیران و افراد شاغل در شرکت های کارگزاری نیز صرفا مجاز به خرید سهام تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال بودند.

وی ادامه داد: با تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار شرکت های کارگزاری فاقد مجوز کارگزار/ معامله گری می توانند از طریق سایر شرکت های کارگزاری و با رعایت دستورالعمل الزامات کفایت سرمایه و سایر قوانین و مقررات مرتبط، اوراق بهادار به نام خود معامله کنند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس ابراز داشت: همچنین مدیران و پرسنل شرکت های کارگزاری و افراد تحت تکفل آنها نیز با رعایت قوانین و مقررات و با رعایت اصول و قواعد انصاف معاملاتی همچون اجتناب از معامله با اطلاعات نهانی و اجتناب از موارد تعارض منفعت، پیش دستی در انجام معاملات و استفاده از اطلاعات مشتریان، مجاز به انجام معاملات اوراق بهادار به نام خود هستند

کد خبر 433479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =