با تشدید مجازات جنبه عمومی جرم موافق هستیم

باید با فرهنگ سازی از جنایات پیشگیری کنیم ضمن آنکه مجازات این قبیل جرایم باید متناسب و بازدارنده شود و قوه قضائیه با تشدید مجازات جنبه عمومی جرم موافق است.

به گزارش صدای بورس، چهل و چهارمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه امروز (سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه) به صورت آنلاین برگزار شد.

مجازات فرزندکشی تشدید شود

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره قتل‌های طایفه‌ای و حضور نخبگان و جامعه شناسان در این پرونده‌ها اظهار کرد: قتل را بدترین جنایت می‌دانیم و فرقی ندارد قتل خانوادگی باشد یا بیگانه در هر حال کشتن انسان جنایتی بزرگ است و مسببان باید مجازات شوند و با اجرای مجازات بخشی از بازدارندگی را ایفا کنیم.

وی ادامه داد: این جنایت نیازمند مطالعات دقیق است و همکاران ما در معاونت پیشگیری از وقوع جرم با آسیب شناسی دقیق در زمینه علل و ارتکاب جرم و نحوه تصمیم گیری و ارتکاب قتل مطالعات دقیقی را انجام دادند و هم از مجامع پژوهشی تقاضا کردیم مطالعات جرم شناختی توسط آن‌ها و راهکارهایشان ارائه شود.


بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۴ خرداد ۱۴۰۰


سخنگوی قوه قضائیه درباره خبر کشته شدن بابک خرمدین و برای ممانعت از فرزند کشی و عملکرد دستگاه قضا در این رابطه گفت: حتما ما باید با فرهنگ سازی از این جنایت پیشگیری کنیم و هم به لحاظ مطالعات آسیب شناسی و هم به لحاظ اصلاح قوانین در مجلس با تشدید مجازات این قبیل جرایم و باید متناسب و بازدارنده شود و قوه قضائیه با تشدید مجازات جنبه عمومی جرم موافق است.

اسماعیلی با اشاره به انتخابات گفت : این روزها ایران مهیای انتخابات ریاست جمهوری، شوراها، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی است انتخابات صحنه نقش آفرینی مردم در آینده سیاسی کشور است و حضور مردم مایه اقتدار و انتخاب آنها زمینه ساز تحول است.

برگزاری انتخابات برعهده وزارت کشور است

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات برعهده وزارت کشور ونظارت بر آن بر عهده شورای نگهبان است و قوه قضائیه در فرایند اجرا و نظارت مداخله‌ای ندارد البته باید اشاره کنم قوه قضائیه در موضوع انتخابات همانند دیگر موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی سه ماموریت دارد که آن‌ها پیشگیری از وقوع جرم، رسیدگی به جرایم و نظارت بر حسن اجرای قانون در دستگاه‌های اجرایی است.

توضیحات اسماعیلی درباره همکاری قوه قضائیه با وزارت اطلاعات درخصوص پرونده بابک زنجانی

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره اظهاراتی درباره در اختیار نگذاشتن بابک زنجانی به وزارت اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات ضابط قوه قضائیه است و همکاری ما با وزارت اطلاعات شایسته است و در این پرونده همکاری خوبی داشته ایم و دسترسی‌های کافی برای وزارت اطلاعات وجود داشت و بخشی از گزارش خود را در سال ۱۳۹۵ به اطلاع مردم رساندند مستندات موجود در پرونده نظرات کارشناسان وزارت اطلاعات تبادل همکاری را نشان می‌دهد.

پرونده آزاده نامداری جنایی نیست

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده آزاده نامداری بیان کرد: بررسی‌های قضایی حاکی از این است که جنایی نیست و بررسی‌های فنی و پزشکی و پلیس همه دلالت بر غیر جنایی بودن پرونده است و اولیای دم از هیچکس شکایت نکردند و پرونده فاقد شاکی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 433464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =