۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
بزوس به نفع آرنو کنار رفت!

برنارد آرنو فرانسوی موفق شد جای جف بزوس آمریکایی را گرفته و ثروتمندترین فرد جهان لقب گیرد.

به گزارش صدای بورس، افزایش قیمت سهام برند لویی ویتون باعث شد تا برنارد آرنو،مدیرعامل این شرکت با پشت سر گذاشتن جف بزوس به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود.

طبق اعلام فوربس، برنارد آرنو اکنون ۱۸۶.۳ میلیارد دلار ثروت دارد و این مساله او را بالاتر از مدیرعامل آمازون با ۱۸۶ میلیارد دلار ثروت قرار می دهد.

از مارس سال ۲۰۲۰ ثروت آرنو بیش از دو برابر افزایش یافته است. برند لویی ویتون به عنوان بزرگ ترین برند لوکس جهان زیرمجموعه های شناخته شده ای همچون مویه، هنسی، فندی، دیور و جیوانچی دارد.

بخش بزرگی از رشد ارزش سهام برند لویی ویتون به لطف افزایش تقاضا برای کالاهای لوکس در جهان بوده است. در سه ماهه نخست امسال، لویی ویتون در چین که بزرگ ترین بازار مصرفی کالاهای لوکس محسوب می شود بیش از ۱۷ میلیارد دلار درآمد داشته که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل بیش از ۳۲ درصد افزایش یافته است. اکنون لویی ویتون به یک برند ۳۲۰ میلیارد دلاری تبدیل شده است. 


بیشتر بخوانید:

بلوکه سازی بخشی از تسهیلات خلاف دستور بانک مرکزی


وی متولد شهر روبه در شمال فرانسه است و در مدرسه پلی تکنیک پاریس مهندسی خواند. این مدرسه محل تحصیل سه رئیس جمهور و سه برنده جایزه نوبل فرانسوی بوده است. آرنو که در شهر پاریس سکونت دارد، مجموعه نفیسی از آثار هنری را نیز نگهداری می‌کند که آثاری از پابلو پیکاسو و مائوریسیو کاتلان در آن دیده می‌شود. وی هم چنین مالک املاک زیادی در فرانسه و ۹۶.۴ میلیون دلار ملک در بورلی هیلز کالیفرنیا است.

علاوه بر برنارد آرنو، دیگر میلیاردر مشهور کالاهای لوکس یعنی فرانسوا پینو که مدیرعامل گروه کرینگ محسوب می شود از ۲۷ میلیارد دلار در سال قبل به ۵۵ میلیارد دلار رسیده است. برند گوچی مشهورترین زیرمجموعه کرینگ است. 

به صورت کلی از زمان آغاز همه گیری کرونا بسیاری از افراد ثروتمند نسبت به قبل ثروتمندتر شده اند. ایلان ماسک مدیرعامل گروه تسلا- یکی از همین افراد محسوب می شود که ثروتش به ۱۴۷.۳ میلیارد دلار رسیده است. ماسک در رده سوم ثروتمندان جهان قرار دارد. 

منبع: ایسنا

کد خبر 433423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =