۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
قیمت جهانی نفت در ۱۴۰۰/‌۳/‌۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه جولای امروز با ۳۲ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۷۶ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه جولای امروز با ۳۲ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۷۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه جولای هم با ۳۵ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۹۳ سنت رسید.

هفته گذشته پس از آنکه رئیس جمهوری ایران اعلام کرد آمریکا آماده لغو تحریم های نفتی، بانکی و کشتیرانی است قیمت نفت شاهد کاهش بود. اما منقضی شدن توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر نظارت بر تاسیسات هسته ای این کشور موجب ایجاد تردیدهایی در مورد آینده مذاکرات احیای برجام و لغو احتمالی تحریم ها شده و همین مسئله در رشد مجدد قیمت نفت موثر بوده است.


بیشتر بخوانید:

نرخ ارز دیگر بازارها را تحت تاثیر قرار می‌دهد


تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «تولید نفت ایران طی ماه های اخیر و با توجه به پیش بینی لغو تحریم ها رو به افزایش بوده است.»

اما رئیس مجلس ایران روز یکشنبه اعلام کرد که توافق ۳ ماهه بین تهران و آژانس منقضی شده و دسترسی این نهاد بین المللی به تصاویر ثبت شده از داخل تاسیسات هسته ای ایران قطع خواهد شد.

دیپلمات های اروپایی هفته گذشته گفته بودند شکست مذاکرات در مورد تمدید نظارت ها بر تاسیسات هسته ای ایران، گفت وگوهای غیرمستقیم بین واشنگتن و تهران بر سر احیای برجام را با بحران عمیق تری مواجه خواهد ساخت. این مذاکرات قرار است این هفته در وین از سر گرفته شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 433387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =