چگونه به ارزندگی سهام شرکت‌ها پی ببریم؟

مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد معتقد است، با نگاهی به نسبت‌های مالی و تحلیل‌های بنیادیِ صنایعی که در کشور ما مزیت نسبی دارند به راحتی به ارزندگی سهام شرکت ها پی می‌بریم.

به گزارش صدای بورس، مجتبی شهبازی، مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد با اشاره به فضای کنونی بازارسرمایه اظهار کرد: عقلانی‌ترین افراد فعال در بازار در این مواقع، کسانی هستند که سهام شرکت‌هایی که به ارزندگی آنها اعتقاد دارند را می‌خرند یا از فروش آنها به دلیل ورود بازار به یک دوره هیجانی خودداری می‌کنند. در واقع، آنها ارزش واقعی این شرکت‌ها را می‌دانند و قادر به شناسایی یک معامله خوب (با قیمت پایین تر از ارزش واقعی) هستند.

وی تصریح کرد: همه افراد فعال در بورس علاقمندند یک گوی بلورین داشته باشند که به آنها بگوید چه زمانی وارد و چه زمانی از بازار خارج شوند، اما چنین گوی جادویی وجود ندارد؛ بنابراین بهترین کاری که یک خریدار سهام می‌تواند انجام دهد نترسیدن از کف و سقف قیمت‌ها و تمرکز بر فرمول شخصیِ سرمایه گذار است؛ براین اساس، تلاش برای پیشگویی زمان ورود و خروج از بازار عین نابخردی است.


بیشتر بخوانید:
دلار تکان نخورد


درگیری سیاستمداران ناآگاه با بازارسرمایه، اقدامی مخرب

این کارشناس بازار سرمایه، درگیری سیاستمداران با نوسانات طبیعی بازار و به دنبال مقصر گشتن را اولین و بزرگترین گام اشتباه در این حوزه دانست و افزود: بازار سرمایه در تمام دنیا دچار نوسان می شود و در این موضوع در تمام بازارهای مالی بین المللی اتفاقی طبیعی است، ولی باید گفت تاکنون هرگز شاهد مداخله جدی سیاست مداران در این حوزه نبوده‌ایم.

نامزدهای انتخاباتی برنامه اقتصادی خود را تشریح کنند

شهبازی تاکید کرد: به نظر من، شعارهای مرتبط با بازار سرمایه قطعا در انتخابات ریاست جمهوری این دوره پر رنگ خواهد بود. دلیل آن هم درگیری نسبت بالایی از مردم با بازار سرمایه طی دو سال اخیر است. به کاندیداهای ریاست جمهوری توصیه می‌شود از اظهار نظرهای غیرکارشناسانه در مورد بازار سرمایه دوری کنند، زیرا اعتماد بازار سرمایه هم اکنون خدشه‌دار شده است و بر همین اساس به نظر من، بهتر است کاندیداها با ارایه دقیق برنامه های اقتصادی خود موجب شفافیت اذهان عمومی نسبت به برنامه های اقتصادیشان شوند.

منبع: سنا

کد خبر 433341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =